تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان بر روی سکوی سوم دنیا ایستاد

تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان بر روی سکوی سوم دنیا ایستاد
پس از کسب عنوان قهرمانی جهان در مسابقات سال گذشته، کسب عنوان سومی مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در گواتمالا را باید دومین نتیجه خوب تاریخ وزنه برداری ایران در سطح مسابقات جوانان جهان قلمداد کرد.

تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان با کسب 2 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز و 530 امتیاز تیمی، بعد از چین و روسیه، روی سکوی سوم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان ایستاد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری، در پایان سی و هشتمین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در گواتمالا، تیم ملی وزنه برداری چین با 13 مدال طلا، 6 نقره و 578 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و روسیه با 6 طلا، 6 نقره ، 3 برنز و 557 امتیاز بالاتر از ایران به عنوان نایب قهرمانی رسید.

گفتنی است پس از کسب عنوان قهرمانی جهان در مسابقات سال گذشته میلادی (مالزی – 2011) که برای نخستین بار در تاریخ وزنه برداری کشور به دست آمد، کسب عنوان سومی مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در گواتمالا را باید دومین نتیجه خوب تاریخ وزنه برداری ایران در سطح مسابقات جوانان جهان قلمداد کرد.

پیش از این تیم ملی وزنه برداری کشورمان در سی و چهارمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان که سال 2008 در کلمبیا برگزار شد، با مربیگری حسین توکلی و با بهره مندی از نفراتی چون مرتضی رضائیان، سهراب مرادی، نواب نصیرشلال و بهداد سلیمی، برای نخستین بار روی سکوی سوم دنیا ایستاده بود، اما آن مقام با کسب 2 نشان نقره، 5 برنز و 432 امتیاز تیمی به دست آمد حال آنکه شاگردان کوروش باقری، در سی و هشتمین دوره رقابتهای جهانی جوانان در گواتمالا، با کسب 2 طلا، 4 نقره و 3 برنز و 530 امتیاز تیمی، روی سکوی سوم ایستادند تا بهترین نتیجه تاریخ را پس از قهرمانی سال گذشته جوانان در مالزی رقم بزنند.
•   

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.