دکتر احمدی نژاد: دوست دارم در المپیک 2012 در کنار ورزشکاران ایرانی آنان را تشویق کنم

دکتر احمدی نژاد: دوست دارم در المپیک 2012 در کنار ورزشکاران ایرانی آنان را تشویق کنم
رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که همواره علاقه مند به حضور در میادین ورزشی بین المللی برای تشویق جوانان ورزشکار ایرانی است ، گفت: در المپیک 2012 لندن نیز دوست دارم در میان جوانان ورزشکار ایرانی باشم و آنان را تشویق کنم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت وزارت ورزش ؛دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران سال 1390 که در سال وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت: من دوست دارم در کنار ورزشکاران جوان ایرانی در المپیک 2012 باشم اما آنها (کشور میزبان) با این موضوع مشکل دارد.

احمدی نژاد المپیک 2012 لندن را یکی از مهمترین میادین ورزشی در عرصه بین الملی دانست و گفت : بیگانگان نمی خواهند جوانان ایرانی سکوهای قهرمانی را فتح کنند.جوانان ما در این المپیک باید آرش وار ظاهر شوند و افتخارات بزرگ دیگری برای ایران اسلامی کسب کنند.

رییس جمهوری یادآور شد: جوانان ما باید جسم و روح و امید خود را به خدا بسپارند تا به امید خدا نسبت به میادین قبلی سکوهای بیشتری را فتح و مدال های بیشتر و رنگین تری را برای ایران به ارمغان آورند.

وی در ادامه اظهار داشت: همین که جوانان ایران با فداکاری و شجاعت و همت بالا پا به میدان های ورزشی جهانی می گذارند، از نظر ما قهرمان محسوب می شوند اما امروز در دنیا شماره ها ، رتبه ها و رنگ مدال ها یکی از مشخصه های تعیین کننده جایگاه ورزشی کشورهاست و ما نیز باید در این عرصه جایگاه والایی را کسب کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: ماموریت ما به ویژه در میادین ورزشی جهانی این است که ایران را به جایی برسانیم که بقیه کشورها بخواهند با اتصال به نام ایران برای خود جایگاهی کسب کنند که البته این کار تلاش بسیاری را می طلبد اما شدنی است.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: من به توانمندی ها و استعداد بالای جوانان ایران ایمان دارم و به ویژه دختران قهرمان ما در میادین ورزشی بین المللی با وجود برخورداری از شرایط نابرابر با رقیبان خود نشان داده اند افتخار آفرین های بزرگی برای کشور هستند.

رییس جمهوری اظهار اطمینان کرد که به یاری خداوند و با همت و تلاش جوانان ورزشکار و مسوولان، مربیان و سرپرستان، تعداد مدال های تیم المپیکی ایران در این دوره از رقابت ها بیشتر و رنگین تر از دوره های قبل خواهد بود و آنان ایران را به رتبه های بالاتر ارتقا خواهند داد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت ورزش قهرمانی گفت: امروز همه ما باید برای عزت و ارتقای بیش از پیش ایران بسیج شویم و فداکاری کنیم و حضرت علی (ع) را به عنوان بالاترین الگوی جوانمردی در این راه سرمشق خود قرار دهیم.

احمدی نژاد همچنین ضمن تقدیر از پیگیری های محمد عباسی وزیر ورزش برای ارتقای جایگاه ورزش برای کشور گفت که با پیگیری های وزیر ورزش امسال بودجه بیشتری به بخش ورزش و تربیت بدنی در کشور اختصاص خواهد یافت ضمن این که تکمیل پروژه های ورزشی در کشور نیز با افزایش بودجه سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

رییس جمهور در پایان این مراسم پس از سخنرانی، از جمعی ورزشکاران و مدال آوران برتر و پیشکسوتان در عرصه ورزش تجلیل کرد.
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.