دکتر عباسی: اقدامات انجام شده در 7 سال اخیر به اندازه تمام طول تاریخ ورزش ایران است

دکتر عباسی: اقدامات انجام شده در 7 سال اخیر به اندازه تمام طول تاریخ ورزش ایران است
وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از قهرمانان سال 90 ورزش ایران که با حضور رییس جمهور در سالن وزنه برداری آزادی آغاز شده گفت: برای رسیدن به افتخارات بزرگ ، یک ملت در حرکت و تکاپو است.
 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از ذسایت وزارت ورزش ، دکتر عباسی در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که بار دیگر در حضور رئیس‌جمهور محبوب و پشتیبانی قهرمانان و ورزشکاران هستیم. از ایشان به خاطر جدیتی که در توسعه همه امور کشور از جمله ورزش داشته است، تشکر می‌کنم. از جوانان قهرمان نیز قدردانی می‌کنم که حماسه می‌آفرینند و پرچم ایران اسلامی را در میادین بین‌المللی به اهتزاز در می‌آورند و همه ما باید افتخار کنیم که ایران زیبنده داشتن چنین فرزندانی است.

 وی ادامه داد: جناب رئیس‌ جمهور ، باید بگویم شجاعت و حمایت شما در ایران افتخارات بزرگی در بخش‌های متعدد داشته و خوب است. تشکیل این جلسه را نیز باید به شما خدا قوت بگویم. یک ملت در حرکت است تا افتخارات بزرگ به انجام برسد. اقداماتی که در زمینه تربیت بدنی و ورزش در دولت نهم و دهم صورت گرفته بیش از زمانی است که در طول تاریخ ایران انجام شده است.

 وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تأسیس مکان‌های ورزشی در زمان‌های قبل و بعد از انقلاب و در دولت نهم و دهم اظهار داشت: تا سال 57، 677 مکان ورزشی داشتیم که این رقم تا سال 84 به 3346 و جمعاً 4023 مکان رسیده است در حالیکه در دولت نهم و دهم 4595 مکان ورزشی تشکیل شده است و منابع انسانی نیز در ورزش قوت گرفته است.

 دکتر عباسی افزود: رشد حضور صد در صدی در المپیک لندن نسبت به المپیک قبل و رشد 240 درصدی تعداد بانوان در گوانجو نسبت به دوره قبل، از اقدماتی است که  در ورزش کشورمان صورت گرفته است ضمن اینکه  سهمیه بانوان در المپیک پکن 3 سهمیه بود و اکنون بانوان توانستند برای لندن 8 سهمیه کسب کنند.

 وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: مطلبی را می‌گویم که عدالت‌ورزی دولت نهم را به خوبی نشان می‌دهد. تا پیروزی انقلاب اسلامی هیچ مکان ورزشی در روستاها نداشتیم. پس از انقلاب این مکان ورزشی تا سال 84 به 27 عدد رسید اما اکنون ساخت و ساز مکان‌های ورزشی در روستاها بیش از 90 برابر بوده است، بعضی از چیزها نیز برای اولین‌بار اتفاق افتاد.

 عباسی با بیان اینکه هدف رسیدن به جایگاه دوم و سومی بازی های آسیایی است، گفت: تلاش می‌کنیم طبق گفته رئیس‌جمهور ظرفیت‌های دیگر خودمان را تقویت کنیم. به همین دلیل برنامه‌های ما از هم اکنون  برای المپیک 2016 و 2020 آغاز شده است.

 وی اضافه کرد: در این راستا کمیته ورزش‌های پایه و پرمدال و پایگاه‌های استعدادیابی در کل کشور ایجاد شده است تا نیروهای مستعد کشف و شکوفا شوند و از این طریق بتوانیم پشتوانه های بزرگ و محکمی در رشته های مختلف برای تیم های ملی داشته باشیم. قدم‌های بزرگی صورت گرفته و امید داریم این افتخارات هر چه بیشتر اتفاق بیافتد.بدون شک کمیته های استعدادیاب و توجه به ورزش های پایه و پر مدال از جمله اهداف استراتژیک و مهم ماست که در حقیقت نقشه راه ورزش ایران برای کشف استعدادها و توسعه همه جانبه ورزش است.

 وی گفت: در ورزش همگانی پیشرفت ها قابل توجه ایست و بانوان ما هم امروز در بسیاری از رشته ها ضمن اینکه در دنیا مدعی هستند با خحفظ حجاب و شئونات اسلامی الگوی بزرگی برای بانوان مسلمان سایر ملل اسلامی شده اند.

در این مراسم مسئولان و قهرمانان ورزشی،مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و بهرام افشار زاده دبیرکل  نیز حضور داشتند.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.