مسابقات جهانی گواتمالا/ با کسب 65 امتیاز تیمی؛ ایوب مرادی چهارم جهان شد

ایوب مرادی با حدنصاب مجموع 338 کیلوگرم عنوان چهارمی رقابتهای دسته 85 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری؛ مرادی در حرکت یکضرب شروع خوبی داشت و به راحتی وزنه 153 کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در ادامه انتظارات کادر فنی را برآورده نکرد و دو بار پیاپی موفق به مهار وزنه 158 نشد. مرادی در صورت بالای سر بردن این وزنه می توانست مدال برنز حرکت یکضرب را از آن خود کند، اما در نهایت آدام مالیگوف روس بود که با حدنصاب 154 کیلوگرم، بالاتر از نماینده کشورمان روی سکوی سوم حرکت یکضرب ایستاد. 

در این حرکت رقابت برای کسب مدال طلا میان آرتم اوکولوف، دیگر وزنه بردار روسیه و هواکونگ ژانگ از کشور چین بود که البته وزنه بردار چینی با مهار وزنه 161 کیلوگرم در حرکت دوم، مدال طلای خود را قطعی کرد. ژانگ برای آخرین حرکت خود نیز پشت وزنه 165 ایستاد که آن را نیز با موفقیت بالای سر برد تا با 5 کیلوگرم برتری نسبت به اوکولوف، به استقبال حرکات دوضرب برود.

مرادی در حرکت دوضرب، ابتدا برای مهار وزنه 181 روی تخته رفت و با سه چراغ سفید داوران مواجه شد. انتخاب بعدی کادر فنی برای مرادی وزنه 185 بود که این وزنه بردار اصفهانی آن را نیز با موفقیت بالای سر برد. در ادامه مرادی برای کسب دو مدال با ارزش برنز دوضرب و مجموع، باید وزنه 189 را بالای سر می برد اما این بار نتوانست از داوران چراغ سفید بگیرد تا همچون حرکت یکضرب، در حرکت دوضرب نیز، در آستانه کسب مدال، از رسیدن به آن محروم شود.

به این ترتیب ایوب مرادی با کسب عناون چهارم جهان و 65 امتیاز تیمی به کار خود در رقابتهای دسته 85 کیلوگرم پایان داد. در این وزن  هواکونگ ژانگ از چین با حدنصاب نصاب مجموع 359 کیلوگرم (165 یکضرب، 194 دوضرب)، روی سکوی قهرمانی ایستاد، آرتم اوکولوف از روسیه با مجموع 353 کیلوگرم (160 یکضرب، 193 دوضرب) نایب قهرمان شد و هموطنش آدام مالیگوف نیز با رکورد مجموع 342 کیلوگرم، بالاتر از ایوب مرادی روی سکوی سوم قرار گرفت.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۰:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.