در مراسم تجلیل از راه یافتگان به المپیک ؛ دکتر عباسی: شما راه یافتگان به المپیک همین امروز هم از نظر ما و مردم ایران قهرمانید

در مراسم تجلیل از راه یافتگان به المپیک ؛ دکتر عباسی: شما راه یافتگان به المپیک همین امروز هم از نظر ما و مردم ایران قهرمانید
دکتر عباسی: شما با کسب مجوز حضور در جمع برترین های جهان و حضور در المپیک قدرت و صلابت جوان ایرانی را نشان داده اید و از نظر ما و مردم خوب ما قهرمان و پهلوانید.

وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از ورزشکاران سه رشته ورزشی وزنه برداری، قایقرانی و جودو راه یافته به بازیهای المپیک لندن گفت: شما جوانان برومند و دلاورمردان و شیرزنان ایران اسلامی پیشقراولان جوانان ایران اسلامی در عرصه های قهرمانی و پهلوانی هستید و مطمئن باشید که در دل مردم بزرگوار ما جایگاهی ویژه دارید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  سایت خبری ورزش و جوانان؛ دکتر عباسی در مراسم تجلیل از ورزشکاران سه رشته ورزشی راه یافته به المپیک لندن  سخن می گفت افزود: شما با کسب مجوز حضور در جمع برترین های جهان و حضور در المپیک قدرت و صلابت جوان ایرانی را نشان داده اید و جدای از هر نتیجه ایی و هر مقامی که در المپیک کسب کنید از نظر ما و مردم خوب ما قهرمان و پهلوانید.
دکترعباسی با تاکید بر حفظ اخلاق و خصایل جوانمردی در بین ورزشکاران گفت: شما ورزشکاران الگوهای جوانان این مملکت هستید و همانگونه که تا به امروز خود را مزین به اینگونه خصایل والای انسانی و اسلامی کرده اید در میدان بزرگ المپیک هم اخلاق را سرلوحه کار خود بدانید چرا که از نظر ما و مردم خوب ما شما با کسب مجوز حضور در المپیک،بزرگی و عظمت جوان ایرانی را به نمایش گذاشته اید و مردم ما قدر این تلاش ها را می دانند.
وی گفت: شما یقین بدانید که در این راه تنها نبوده و نیستید و همین که امروز بعضا خانواده های شما در این جشن حضور پیدا کرده اند به این معناست که آنها در کنار شما بوده و خواهند بود و همین احساسس خوب را مردم ما هم دارند.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه این مراسم برای همه رشته ها تا زمان اعزام کاروان کشورمان به المپیک ادامه خواهد داشت افزود: ما در این سرزمین پهلوانان و قهرمانان بزرگی داشته ایم که با یک  شکست نامشان جاودانه مانده است و از این رو پوریای ولی در دل مردم ما جایگاه بزرگی دارد و یا غلامرضا تختی به دلیل مدالهایی که گرفته معروف و مشهور نیست بلکه بواسطه خصایل بالای انسانی است که الگوی ورزشکاران و پهلوانان شده است.
دکتر عباسی به جمله معروف امام خمینی(ره) "ما می توانیم " اشاره کرد و افزود: آقای رییس جمهور هم با تاسی از همین جمله معروف امام خودباوری را به جوان ایرانی هدیه داد و اکنون  کشورما  ما در تمام دنیا و در همه زمینه ها جزو 10 کشور برتر است ضمن اینکه  شما قهرمانان و پهلوانان هم توانسته اید فعل خواستن را صرف کنید و توانسته اید در حضور تعداد  زیادی ورزشکار جواز حضور در المپیک را بگیرید و این خود نشان از بزرگی شما دارد.
وی در پایان با اشاره به اینکه آفت قهرمانی و سکوها و موفقیت ها غرور کاذب است گفت: همین قدر بدانید که رفتن شما به المپیک برای مردم ما یک افتخار بزرگ است و الحمدالله آن قدر با هوش و متین هستید که در دام غرور گرفتار نشوید و انشاء الله به عنوان یک جوان ایرانی با اخلاق و رفتار ایرانی اسلامی در عرصه بازی های المپیک منش پهلوانانه خود را به نمایش بگذارید.
پیش از سخنان دکتر عباسی، مهندس علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک نیز در سخنانی گفت: هرکاری که قرار بود تا به امروز برای المپیک انجام بدهیم صورت گرفته است و و اکنون نوبت برنامه ها و کارهایی است که در این مدت باقیمانده باید انجام دهیم تا با آرامش کامل راهی بازی های المپیک شویم.
علی آبادی از هماهنگی کامل بین وزارت ورزش و جوانان با کمیته ملی المپیک سخن گفت و افزود: اکنون باید به فکر ثمردهی در میدان المپیک باشیم و بعد از آن بلافاصله حودمان را برای بازی های آسیایی اینچوان کره جنوبی آماده کنیم.
در این مراسم از ورزشکاران سه رشته وزنه برداری، جودو و قایقرانی  که جواز حضور در المپیک را کسب کرده اند با اهدای سکه های بهار آزدای تجلیل به عمل آمد و در آینده نیز به تناوب از سایر راه یافتگان به المپیک تجلیل خواهد شد.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۰:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.