دبیر کل IZSF با رایزن فرهنگی مجارستان دیدار کرد

دکتر سید امیر حسینی دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با لاسلو مزوواری رایزن فرهنگی سفارت مجارستان در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر سید امیر حسینی با بیان ریشه های تاریخی این ورزش گفت: هدف از تاسیسIZSF ، توسعه و گسترش ارزش های ورزشی، تحکیم صلح و دوستی ، و دستیابی به حس کمال از طریق ورزش های زورخانه ای است و استقبال جوانان کشورهای مختلف جهان نشان می دهد که پیام این ورزش برای جهان امروز کاملا مناسب است.

مزوواری رایزن فرهنگی مجارستان با اشاره به ارتباطات قدیمی بین ایرانیان و مجارها گفت: شهر یزدبرین را مهاجرین یزدی در مجارستان تاسیس کردند و خواهرخواندگی بین یزد و یزدبرین ایجاد شده است.

وی با اشاره به بازدیدهایش از زورخانه های شهر یزد افزود: هم اکنون در حال پژوهش برای نگارش مقاله ای در خصوص ایران و ورزش های زورخانه ای و ریشه های آن هستم.

دبیرکل فدراسیون ورزش های زورخانه ای با اشاره به سابقه ورزشی  رایزن فرهنگی مجارستان در تهران گفت:  IZSF آماده است با همکاری رایزنی فرهنگی مجارستان ورزش زورخانه را در آن کشور  تاسیس و راه اندازی کند.

فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای تا کنون 4 رقابت در رده سنی جوانان و بزرگسالان در قاره اروپا برگزار کرده است و تیرماه سال 1391 نیز دومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه قهرمانی جوانان اروپا را نیز در لیتوانی برگزار می کند.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۶:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.