مرکز اطلاع رسانی آکادمی ملی المپیک میزبان مسئولین آموزشی فدراسیونها

مرکز اطلاع رسانی آکادمی ملی المپیک میزبان مسئولین آموزشی فدراسیونها
اولین نشست تخصصی علمی_کاربردی وِیژه فدراسیون ها از سوی مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه آکادمی با حضور مهندس شاهرخ شهنازی رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، مهران سررشته معاونت اجرایی آکادمی، شهرزاد کردبچه مدیر مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه و نمایندگان فدراسیونها برگزار شد.
          

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل زا سایت  آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این نشست مهندس شاهرخ شهنازی ضمن خوشامدگویی به حاضرین این جلسه در خصوص هدف از برگزاری این نشست گفت: یکی از هدفهای  ما از برگزاری این نشست آشنا کردن نمایندگان آموزشی فدراسیون ها با این مرکز و ارائه مجموعه مرجع از مطالب ذخیره شده به فدراسیون ها می باشد.

وی افزود : ما در تلاشیم که با کمک کمیته ملی المپیک و ارتباطات خود یک کتابخانه دیجیتالی را به صورت کامل در اختیار داشته باشیم و بتوانیم کلیه امکانات را در اختیار فدراسیون ها قرار دهیم.

شهنازی در ادامه گفت: من فکر می کنم که این نشست ها و جلسات باید به صورت مکرر برگزار شود و می خواهیم که تمام فدراسیون ها در آن حاضر شوند. چرا که شما فدراسیون ها نیز با مطالب و اطلاعات آموزشی خود به جمع ذخایر مرکز اطلاع رسانی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک کمک خواهید کرد.

وی در ادامه خاطرنشان شد: بحث ما فقط مختص فدراسیون ها نبوده بلکه ما با دانشگاه ها نیز در تماس هستیم تا آنها هم از امکانات این مرکز و همچنین مطالب مرجع بهره مند شوند زیرا این مرکز مختص جامعه ورزش می باشد.

در پایان رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک دیگر اهداف این جلسات را کاربردی کردن رشته های ورزشی در دانشگاه ها و همچنین در اختیار قرار دادن مطالب و نشریات هر رشته ورزشی و تبادل اطلاعات برای استفاده دانشجویان تربیت بدنی، عنوان کرد.

در ادامه این جلسه نیز مهران سررشته معاون اجرایی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک نیز طی سخنان کوتاهی گفت: در فدراسیون ها بحث آموزش در اولویت های دوم و یا سوم آنها قرار دارد و این امر از نبود سواد کافی برای استعدادیابی و همچنین تفکر نتیجه گرایی نشات می گیرد.

وی همچنین افزود : امیدواریم بتوانیم با همکاری شما بین فدراسیون ها تحولی به وجود بیاوریم و این به تغییر سیستم آموزشی در فدراسیون ها کمک کند.  

همچنین در ادامه این نشست شهرزاد کردبچه مدیر مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه آکادمی در خصوص اهمیت و جایگاه و خدمات مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه آکادمی و همچنین ایجاد بانک های اطلاعاتی توضیاتی را ارائه داد.

ایجاد بانکهای اطلاعات علوم ورزشی و نیز بانک اطلاعات ورزشکاران و مربیان، ایجاد کتابخانه های دیجیتال با توجه به شناخت و نیاز فدراسیون ها، انتخاب و فراهم آوری مواد سمعی و بصری، اشاعه و گزینش در زمینه انتخاب و چاپ کتب آموزشی و مواد سمعی و بصری، ویژگی و گستردگی خدمات کتابخانه و مرکز اطلاعات آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برای جامعه ورزش، تعامل و همکاری فی مابین فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک، برگزاری کارگاه های  آموزشی با عنوان "آشنایی با پایگاههای تخصصی اطلاعات ویژه مربیان و ورزشکاران آن فدراسیون"، برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی در زمینه نشر منابع چاپی و غیرچاپی و برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب و مواد سمعی و بصری از دیگر مباحثی است که حاضرین این جلسه در خصوص آن به بحث و گفتگو پرداختند.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۵:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.