یک مدال برنز جهانی و 66 امتیاز تیمی، حاصل تلاش شاهقلیان در دسته 62 کیلوگرم

ایمان شاهقلیان وزنه بردار دسته 62 کیلوگرم کشورمان ضمن کسب مدال برنز حرکت دوضرب مسابقات قهرمانی جوانان جهان، در میان 21 وزنه بردار شرکت کننده در این رقابتها در جایگاه چهارم ایستاد.


به گزارش روابط عمومیکمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری؛ ایمان شاهقلیان که اولین حضور خود در رقابتهایی بین المللی را تجربه می کرد، در حرکت یکضرب  ابتدا پشت وزنه 121 کیلوگرمی ایستاد و با موفقییت آن را بالای  سر برد. در ادامه جورج زالای، مربی مجارستانی تیم ملی وزنه برداری جوانان درخسات وزنه 126 کیلوگرم را برای شاهقلیان کرد اما نماینده سبک وزن کشورمان 2 بار متوالی در مهار این وزنه ناموفق عمل کرد تا با همان حدنصاب 121، به دلیل وزن بیشتر نسبت به وزنه بردار کره ای روی سکوی پنجم بایستد.

در این حرکت مین هائو هانگ و چن مائو، هر دو از چین با رکوردهای 140 و 136 مدال های طلا و نقره را از آن خود کردند و موسکرو فراسیسکو از کلمبیا با رکورد 128 روی سکوی سوم ایستاد.

در حرکت دوضرب شرایط برای شاهقلیان اندکی بهتر بود و او با انتخاب وزنه 147 برای اولین حرکت خود، رقابت با دو وزنه برداری چینی و یک وزنه بردار کلمبیایی را آغاز کرد. شاهقلیان پس از بالای سر بردن وزنه 147 و دریافت 3  چراغ سفید از داوران، به سالن گرم رفت تا خود را برای مهار وزنه 152 آماده کند. تا اینجای کار 2 وزنه بردار چین و یک وزنه بردار کلمبیا هنوز روی تخته نیامده بودند اما شاهقلیان بدون آنکه تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرد، این بار هم در مهار وزنه درخواستی کادر فنی موفق عمل کرد.

این وزنه بردار شهرکردی برای حرکت سوم خود نیز پشت وزنه 156 قرار گرفت و این وزنه را با موفقیت بالای سر خود نگه داشت. او که در تمرینات تیم ملی هم تا حدنصاب 156 بالا آمده بود، با همین وزنه به مدال برنز حرکت دوضرب دست پیدا کرد چراکه وزنه بردار چین، مین هائو هانگ، در آخرین حرکت خود وزنه 159 را انداخت تا مجبور شود پائین تر از نماینده شایسته کشورمان روی سکوی چهارم بایستد. در این حرکت چن مائو از چین با رکورد 164 صاحب گردن آویز طلا شد و فرانسیسکوی کلمبیایی هم با حدنصاب 163، صاحب مدال نقره شد.

در مجموع دو حرکت نیز چن مائو با رکورد 300 کیلوگرم قهرمان دسته 62 کیلوگرم شد، مین هائو هانگ، دیگر وزنه بردار کشور چین با رکورد 295 روی سکوی دوم ایستاد و موسکرو فرانسیسکو با رکورد 291 مدال برنز را از آن خود کرد. ایمان شاهقلیان هم با رکورد مجموع 277 کیلوگرم عنوان چهارمی مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان را به دست آورد تا با کسب یک مدال برنز جهانی و 66 امتیاز تیمی، شروعی خوب را برای تیم ملی وزنه برداری کشورمان در گواتمالا رقم بزند.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۱:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.