رکورددار پرش ارتفاع ایران در جایگاه ششم برترین های جهان ایستاد

رکورددار پرش ارتفاع ایران در آخرین رده بندی فدراسیون بین المللی دوومیدانی که ساعاتی پیش منتشر شد، به رده ششم برترین های جهان در این رشته صعود کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون دوومیدانی ، کیوان قنبرزاده با توجه به درخششی که در مسابقات دوومیدانی قهرمانی ایران (آغاز فصل) در شهر شیراز داشت، در این جایگاه ایستاده است.

این پرنده مازندرانی در مسابقات دوومیدانی قهرمانی ایران که در روزهای اول و دوم اردیبهشت ماه در شهر شیراز برگزار شد، رکورد ایران در این ماده را یک سانتیمتر (دو متر و 26 سانتیمتر) بهبود بخشید.

حداقل ورودی بازی های المپیک در این ماده، 2 متر و 28 سانتیمتر است و این ورزشکار کشورمان برای کسب سهمیه المپیک، 3 روز پیش، تهران را به مقصد تایلند به منظور شرکت در مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا ترک کرد.

نخستین مسابقه او، فردا (سه شنبه) برگزار می شود و قنبرزاده در روزهای جمعه و دوشنبه هفته آینده نیز فرصت دارد تا در تایلند ورودی بازی های المپیک 2012 لندن را از آن خود کند.

براساس اطلاعیه اتحادیه بین المللی فدراسیون های دوومیدانی، تمامی دوومیدانی کاران جهان تا روز 16 تیر ماه امسال فرصت دارند در رقابت های داخلی یا خارجی که در شرایط استاندارد برگزار شده است، با کسب حدنصاب های حداقل یا حداکثری تعیین شده، جواز حضور در بازی های المپیک 2012 لندن را بدست آورند.

اما در رده بندی برترین پرندگان ارتفاع، ریکی رابرتسون از آمریکا با دو متر و 32 سانتیمتر در صدر جدول قرار دارد و مایکل هنانی از فرانسه و مایکل میسون از کانادا با دو متر و 31 سانتیمتر در جایگاه دوم و سوم ایستاده اند.

دونالد توماس از باهاما، جیمز وایت از آمریکا و کیوان قنبرزاده از ایران نیز با دو متر و 26 سانتیمتر در جایگاه چهارم تا ششم ایستاده اند.

احسان حدادی رکورددار پرتاب دیسک ایران و آسیا و نفر سوم مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در سال 2011 در رده بندی برترین پرتابگران دیسک نیز، مکان پنجم را از آن خود کرده است.

وی در مسابقات دوومیدانی قهرمانی ایران در شهر شیراز، دیسک را 66 متر و 60 سانتیمتر پرتاب کرد.
اما بالاتر از وی، زولتان کواگو از مجارستان با 68 متر و 21 سانتیمتر در جایگاه نخست، راتگر اسمیت از هلند با 66 متر و 97 سانتیمتر در جایگاه دوم، اریک کده از هلند با 66 متر و 80 سانتیمتر در جایگاه سوم و لارنس اوکویه از انگلستان با 66 متر و 67 سانتیمتر در جایگاه چهارم قرار گرفته اند.

محمود صمیمی دیگر نماینده کشورمان در این ماده با 64 متر و 64 سانتیمتر در جایگاه سی و یکم جهان ایستاده است.

با توجه به آغاز مسابقه های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا در تایلند از امروز (سه شنبه)، حضور احسان حدادی و سجاد مرادی در مرحله اول مسابقات لیگ الماس در قطر (روز جمعه) و برگزاری مسابقات جایزه بزرگ شهرکرد (روز پنجشنبه)، پیش بینی می شود به زودی شاهد رشد چشمگیر جایگاه ورزشکاران دوومیدانی ایران در این رده بندی باشیم.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.