میراسماعیلی:کسب سکوی سوم آسیا کار بزرگی بود

میراسماعیلی:کسب سکوی سوم آسیا کار بزرگی بود
نایب رئیس فدراسیون جودو گفت: رسیدن به سکوی سومی آسیا کار بزرگی بود که با وفاق و همدلی همه اهالی جودو به دست آمد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، آرش میراسماعیلی با بیان مطلب فوق افزود:در شرایط سخت و دشواری تیم ملی را تحویل گرفتیم و شاید قبول مسئولیت در آن شرایط ریسک بزرگی بود اما توانستیم به چند سال رکود و ناکامی پایان دهیم.

وی افزود: بعد از قهرمانی ایران در مسابقات آسیایی 2008 جیجوی کره جنوبی که در زمان ریاست رضوی اتفاق افتاد تیم ملی با افت فاحشی مواجه و جایگاه خود را از دست داد. در سال 2009 یک برنز ، بازیهای آسیایی 2010 دو مدال نقره و برنز و در سال 2011 دو مدال برنز و همچنین ناکامی در تورنمنت های مختلف دستاورد تیم ملی در سه سال اخیر بود.

مدیرتیم های ملی ادامه داد: شرایط جدید جودو جهان ، توجه نداشتن به پشتوانه سازی ،تغییر قوانین و حضور پیدا نکردن در مسابقات معتبر و کمپ های تمرینی خارجی ، به هر حال شرایطی فراهم شد که سرخوردگی را در جودو ایران به همراه داشت و به واقع جودو ایران به این مدالها و نتیجه نیاز مبرم داشت.

میراسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از زمانی که تیم ملی را تحویل گرفتیم ، شرایط تمرینِی ، امکانات و اوضاع مالی اعضای تیم را تغییر داده و با از بین بردن حواشی ، بالا بردن انگیزه و توان روحی نفرات تیمی یک دست و آماده راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد و دیدیم که یک تیم به تمام معنا واقعی داشتیم که تک تک نفرات تیم برای رسیدن به این موفقیت تلاتش کردند.

نایب رئیس فدراسیون همچنین افزود: رسیدن به سکوی سوم آسیا کار بزرگی بود ، ژاپن قدرت اول جودو جهان ، قزاقستان و مغولستان  از مدعیان جهانی هستند که در همین تاشکند پشت سر تیم ما قرار گرفتند و ما ثابت کردیم جودو ایران توانایی انجام کارهای بزرگ را هم دارد و این مدالها خون تازه ای در شاهرگ جودو  ایران به جریان انداخت.

 وی همچنین به نتیجه اعضای تیم ملی اشاره کرد و گفت: رودکی خوب تمرین کرده بود و انصافا" هم با غیرت مبارزه کرد و با تمام توان مبارزه کرد و ضمن کسب مدال طلا امید کسب مدال در المیپک را زنده کرد ،جواد محجوب در عین جوانی مبارزات خوبی انجام داد و اگر خود را باور داشت می توانست به مدال طلا دست پیدا کند ، فشار روانی کسب مدال طلا برای رسیدن به المپیک روی عملکرد قاسمی نژاد  تاثیر منفی داشت و تلاش ما هم برای از بین آن ثمری نداشت با این وجود این جودوکار در اندازه های خود ظاهر شد و برنز گرفت.

میراسماعیلی افزود:معلومات قرعه سختی داشت و با تمام توان جنگید و به دلیل توجه نکردن به مسائل داوری با دو اخطار به دو قهرمان جهان نتیجه را واگذار کرد. جمالی می توانست به فینال برسد که روی اشتباه داوران که ضربه فنی او را با "وازاری:" تغییر دادند جضور  در فینال را از دست داد. او جوان است آتیه خوبی دارد. اما نفرات اوزان 60- و 66- کیلوگرم تیم ما در اندازه های خود ظاهر نشدند و با وجود سن اندک باید بیش از گذشته تلاش کنند و فرصت دوباره ای به آنها بدهیم تا از تجربیات این مسابقات استفاده کنند.

نایب رئیس فدراسیون با انتقاد از عملکرد تیم بانوان در این مسابقات گفت:نتایج این بخش تیم ملی خیلی ضعیف بود و من فکر می کنم اعضای تیم در اندازه مسابقات قهرمانی کشوری هم نبودند، بعد از بازکشت به تهران بازنگری اساسی در این بخش خواهیم داشت.

مدیر تیم ملی همچنین به توانایی مربی تیم ملی اشاره کرد و گفت: مسعود حاجی آخوندزاده از نوابغ جودو ایران بود که در این مدت خیلی برای تیم ملی زحمت کشید، او می تواند به تیم ملی کمک کند و روی او سرمایه گذاری ویژه ای خواهیم داشت تا با بالا بردن دانش فنی بیش از گذشته از توانای های او بهره ببریم.

میراسماعیلی افزود:حضور دکتر بهرامی نژاد در کنار تیم ما یکی از دلایل موفقیت تیم ما بود و به عنوان مربی اختصاصی رودکی و ناظر بدنسازی تیم های ملی خیلی تلاش کرد تا تیم بدون مشکل بدنی و آسیب دیدگی در این مسابقات حضور پیدا کند.البته نباید از تلاش های پیروردی که بدنساز تیم ملی بود  تشکر می کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حاشیه همین مسابقات رایزنی های زیادی برای جذب مربی خارجی داشته ایم، نگاه ما توجه ویژه به سنین پایه و پشتوانه سازی است که در هر دو بخش اقایان و بانوان مربیان طراز اول را برای رسیدن به این هدف استخدام خواهیم کرد.

میراسماعیلی در پایان از حمایت و  تلاش های دکتر رستگار سرپرست فدراسیون برای ایجاد امکانات و شرایط لازم برای تیم ملی تشکر کرد و گفت: در تاشکند به جودو آسیا ثابت کردیم که جایگاه جودو ایران کجاست و باید تلاش کنیم با حفظ آن در صدد ارتقاء برآئیم.

قابل ذکر است تیم ملی جودو ایران در بخش مردان با طلای رودکی ، نقره محجوب و برنز قاسمی نژاد به عنوان سوم آسیاد دست پیدا کرد و در بخش بانوان هم با یک عنوان هفتمی که توسط سحر چلغوند به دست آمد به همراه تیم های اندونزی و پاکستان در جایگاه داوزدهم ایستاد.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۵:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.