اهم تصمیمات اتخاذ شده درهجدهمین دوره مجمع عمومی انجمن کمیته های المپیک؛در دیدار علی آبادی و افشار زاده با شیخ احمد عنوان شد:آکادمی ملی المپیک ایران به عنوان آکادمی بین المللی میزبان تیمهای مختلف ورزشی جهان خواهدشد

اهم تصمیمات اتخاذ شده درهجدهمین دوره مجمع عمومی انجمن کمیته های المپیک؛در دیدار علی آبادی و افشار زاده با شیخ احمد عنوان شد:آکادمی ملی المپیک ایران به عنوان آکادمی بین المللی میزبان تیمهای مختلف ورزشی
هجدهمین مجمع عمومی انجمن کمیته های ملی المپیک با حضور203 نماینده از 205 کمیته ملی المپیک برگزار شد که طی آن علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و بهرام افشارزاده دبیر کل به اتفاق دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان کشورمان در آن حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در این نشست که در شهر مسکو برگزار شده بود در ابتدا شیخ احمد آل صباح بعنوان رئیس موقت این جلسه به حاضرین خوشامد گفت و سپس  ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک والکساندر ژوخوف رئیس کمیته ملی المپیک روسیه  سخنرانان آغازین این مراسم بودند.

در این نشست شیخ احمد آل فهد آل صباح تا سال 2014 میلادی بعنوان رئیس انجمن کمیته های ملی المپیک انتخاب شد  که وی بعد از تبریک دیگر نمایندگان کمیته ها، در مجمع عمومی مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات ماریو وازکوئز رانا رئیس قبلی برای خدماتی که به کمیته های ملی المپیک و جنبش المپیک طی این سالها انجام داده است اعلام کرد و حتی پیشنهاد داد تا ماریو وازکوئز ریاست افتخاری مادام العمر انجمن کمیته های ملی المپیک را بپذیرد.

در این اجلاس محمدعلی آبادی به عنوان نائب رئیس شورای المپیک آسیا و رئیس کمیته ملی المپیک و بهرام افشارزاده دبیر کل ضمن دیدار با روسای کمیته المپیک و نمایندگان دیگر کشورها خواهان بهره مندی از تجارب ورزشی یکدیگر شده و آمادگی کشورمان را برای میزبانی تیمهای ملی مختلف ورزشی اعلام داشتند.

همچنین در دیدار علی آبادی و افشار زاده با شیخ احمد ضمن تبریک انتخاب مجدد وی مقرر گردید آکادمی ملی المپیک کشورمان به عنوان یک آکادمی بین المللی پیشرفته بتواند میزبان تیمهای ورزشی کشورهای مختلف از سراسر جهان در کنار مدیران ارشد ورزشیشان گردد.

در ادامه این نشست اعضای مجمع به اصلاح اساسنامه انجمن کمیته های ملی المپیک که ازسوی شورای اجرائی ارائه شده بود پرداخته و مقرر شد این مسئله به رای گذاشته شود که البته این رای گیری که برای پیشنهاد سمت نائب رئیس ارشد انجمن بود نیزبا حداکثرآراء نیز مواجه شد.

سپس اعضاء به پیشنهاد شیخ احمد برای ایجاد کمیسیونی برای بازنگری کامل اساسنامه تا قبل ازمجمع عمومی سال آینده رای دادند.این موضوع با توجه به اینکه انجمن مسیرجدیدی را برای آینده  خودش پیش رو قرار داده است از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

 اهم اقدامات صورت گرفته در نشست فوق بدین شرح می باشد:
 ارائه گزارش نایب رئیسان 5 قاره کمیته های ملی المپیک
ارائه گزارش از سوی خزانه دار،دبیر کل ،همبستگی المپیک و سازمان ضد دوپینگ وادا در خصوص فعالیتهای انجام داده
ارائه گزارش کمیسیون تشویقی کمیته بین المللی المپیک
ارائه گزارش توسط شهرهای علاقه مند به میزبانی بازیهای المپیک تابستانی 2020 اعم از استانبول ترکیه ،توکیوی ژاپن، باکوی آذربایجان ، دوحه قطر و مادرید اسپانیا
ارائه گزارش کمیسیون ورزشکارارن IOC توسط رئیس آن فرانک فردریک
ارائه گزارش نهایی کمیته برگزاری اولین دوره بازی های المپیک زمستانی نوجوانان 2012اینسبورک
گزارش کمیته برگزاری دومین دوره بازیهای المپیک تابستانی نوجوانان 2014 در نانجینگ چین
گزارش کمیته برگزاری دومین دوره بازیهای المپیک زمستانی 2016نوجوانان لیل هامرنروژ
ارائه گزارش کمیسیون ورزش و زنان توسط رئیس آن خانم آنیتا ال دو فرانتز
ارائه گزارش کنفرانس جهانی کمیته بین المللی المپیک در خصوص زنان و ورزش
ارائه گزارش دادگاه حکمیت ورزشی توسط رئیس آن جان کوات
در این نشست کمیته های برگزاری بازیهای المپیک تابستانی 2012 لندن و 2016 ریودو ژانیرو و همچنین المپیک زمستانی سوچی 2014 و پیونگ چانگ 2018  به ارائه گزارش در خصوص روند آماده سازی خود برای میزبانی این رقابتها پرداختند.
همچنین دومین کنوانسیون جهانی ورزشهای المپیکی نیز در حاشیه این نشست برگزار شد.

در حاشیه این نشست آقای سباستیانکو رئیس کمیته برگزاری بازی های المپیک لندن به ارائه گزارشی در خصوص آمادگی برای میزبانی بازیها  از نظر امنیتی و برگزاری بسیار مطلوب آن از نظر تکنولوژی جدید و برابر با آخرین و پیشرفته ترین امکانات انجام شده پرداخت و عنوان داشت دهکده صد در صد آمادگی های لازم  برای برگزاری بازی ها را دارد .

همچنین در این نشست مقرر شد تا یک نماینده ورزشکار به شورای اجرایی ANOC اضافه گردد.

در خاتمه نشست فوق موارد زیر به هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک ارائه گردید:
تصویب حمایت کامل از اجرای مقررات مربوط به حقوق کمیته های ملی المپیک با رعایت مقررات مربوط به لباسهای ورزشی همانطور که در منشور المپیک بیان شده است تنها آرم کمیته های ملی المپیک می تواند بر روی این گونه لباس ها باشد.
حمایت کامل از تلاش ها و زحمات کمیته بین المللی المپیک و جنبش المپیک برای مبارزه با شرط بندی های غیر قانونی در ورزش. در واقع ANOCو IOC باید فعالیت هایی را برای ترویج شرایط یکسان در همه قاره ها بر عهده گیرند و قانون ویژه ای را ارائه دهند.
در خواست از کمیته بین المللی المپیک برای همکاری کمیته های ملی المپیک جهت تقویت و توسعه این هدف که حداقل 20 درصد بانوان در سمت های تصمیم گیری حضور داشته باشند. 
در خواست از کمیته بین المللی المپیک برای ادامه دعوت از اعضای هیات اجرایی ANOC و تعدادی از نماینده های کمیته ملی المپیک در جلسات IOC

 


۳۰ فروردین ۱۳۹۱ ۱۳:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.