تقدیر حامد کرزای از قهرمانان زورخانه افغانستان

قهرمانان ورزش های زورخانه ای افغانستان بیشترین جوایز نقدی را در میان سایر رشته ها از سوی ریاست جمهوری دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ؛حامد کرزای رییس جمهور افغانستان از قهرمانان ورزش های زورخانه ای آن کشور که در سال 1390 موفق به کسب مقام در رقابت های بین المللی و قاره ای شدند، تقدیر کرد. در مراسمی که به همین منظور در مجموعه ورزشی حکیم  ابولقاسم فردوسی و زورخانه رستم دستان کابل برگزار شد، جوایز نقدی به قهرمانان بر اساس مدال های دریافتی اهداء شد.

محمدد آزاد قهرمان ورزش های زورخانه ای و دبیر فدراسیون افغانستان با بیان این خبر گفت: در این مراسم به تمامی ورزشکارانی که در رشته های مختلف ورزشی برای افغانستان مدال کسب کرده بودند جوایز نقدی داده شد اما نکته جالب این بود که ورزشکاران تیم ملی زورخانه افغانستان بیشترین جوایز نقدی را با احتساب مدال هایی که کسب کرده بودند دریافت کردند.

ورزش زورخانه در افغانستان به ضرب و میل مشهور است و با روی کار آمدن حکومت جدید در افغانستان در سال1383 این ورزش احیاء شد. افغانستان از اعضای موسس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای است. ورزشکاران در ولایت های کابل ، هرات ، جلال آباد و کندز به ورزش زورخانه می پردازند که البته بیشترین و عمده ترین فعالیت این ورزش در کابل است.

مجموعه فرهنگی ورزشی حکیم ابولقاسم فردوسی و زورخانه رستم دستان که توسط فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در سال 1386 در کابل ساخته شده امروز پذیرای بیش از 100 ورزشکار است که در دو نوبت صبح و عصر به ورزش زورخانه می پردازند.
۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.