حضور سر زده در اردوها؛تصمیم جدید فدراسیون جهانی ووشو برای مبارزه با دوپینگ

کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون جهانی ووشو در خصوص ورزشکاران مدال آور در رقابتهای جهانی و آسیایی تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده تا هیچ ووشوکاری حتی خارج از زمان مسابقه و اردوهای تمرینی مجاز به استفاده از مواد ممنوعه نباشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ووشو، دکتر "امیر عباس لشگری" رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو کشورمان و عضو کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون جهانی ووشو در خصوص تصمیمات جدید این کمیته قبل از برگزاری رقابتهای آسیایی و جهانی گفت: برای اینکه ورزشکاران نخبه و مدال آور این رشته همیشه و در طول سال پاک باشند، مقرر شد تا مشخصات باشگاه و حتی محل زندگی ووشوکاران به فدراسیون جهانی ارسال شود تا آنها سرزده برای گرفتن نمونه گیری اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از ورزشکاران در طول سال از داروهای نیرو زا استفاده می کنند و قبل از اعزام به مسابقات برون مرزی استفاده از داروها را قطع می کنند تا در زمان انجام نمونه گیری تست دوپینگ آنها منفی اعلام شود و این در حالی است که قدرت عضلات و حجم آنها بالا رفته و با این شرایط با پیشنهاد اعضای هیات رئیسه مقرر شد تا فدراسیون جهانی به طور سر زده و در طول کل سال از این ورزشکاران تست دوپینگ به عمل آورد.

عضو کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون جهانی ووشو تاکید کرد: حتی این حرکت مهم از سوی فدراسیون جهانی ووشو در زمان اعزام ووشوکاران به رقابتهای برون مرزی و اسکان آنها در هتل ها هم امکان پذیر است و قطعا با این روال هیچ ملی پوشی در حاشیه امینت نیست و باید در تمام سال پاک باشد.
رئیس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون ووشو گفت: خوشبختانه این فدراسیون با برگزاری و مشارکت کادر فنی و ملی پوشان این رشته در کلاسهای آشنایی با مواد نیروزا در جهت دانش افزایی آنها با این مواد کارهای زیادی انجام داده است و همین امر باعث شد تا در سال 90 تمامی نمونه های صورت گرفته از ورزشکاران منفی اعلام شود.

وی در خصوص برنامه های این کمیته در سال جاری برای مبارزه با مواد نیروزا نیز افزود: در نظر داریم تا طبق تقویم ورزشی و برنامه های از قبل پیش بینی شده از اردیبهشت ماه برای 2 بخش آقایان و بانوان و کادر فنی و ملی پوشان کلاسهای آشنایی با مواد دوپنیگ برگزار کنیم و با ارائه بولتن هایی در خصوص داروهای ممنوعه آنها را با عوارض و موادی که هیچ ورزشکاری نباید از آنها استفاده کند آشنا کنیم.

وی در خاتمه یاد آور شد: با همکاری هیات های سراسر استانها با کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون ووشو قطعا باز هم ووشو سال پاکی را در پیش رو خواهد داشت.






۲۶ فروردین ۱۳۹۱ ۱۱:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.