وزنه بردار جوان دسته 94 کیلوگرم کشورمان: برای کسب طلای لندن باید بیشتر از رکوردهای تمرینی ام بزنم

وزنه بردار جوان دسته 94 کیلوگرم کشورمان: برای کسب طلای لندن باید بیشتر از رکوردهای تمرینی ام بزنم
من مطمئن هستم برای کسب مدال طلای المپیک لندن و شکست دادن ایلین ایلیا حداقل باید 9 کیلوگرم بیشتر از رکوردهای تمرینی ام بزنم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ؛ سعید محمدپور در جریان رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری، در حرکت یکضرب 182 کیلوگرم و در دوضرب 226 کیلوگرم را بالای سر برد تا در مجموع با حد نصاب 408، یک کیلوگرم بیشتر از رکورد المپیک وزنه زده باشد. اما خودش معتقد است برای مدال طلای المپیک، آنهم در حضور قهرمان نامداری چون ایلین ایلیا قزاقستانی باید رکوردهایش را افزایش دهد.

محمدپور در این باره گفت: «شاید عملکرد من در رکوردگیری روز 16 فروردین، با توجه به شکستن 9 رکورد ایران، آسیا و المپیک خیلی ها را تحت تاثیر قرار داده باشد اما باید بگو یم با تکرار این رکوردها در المپیک صاحب مدال نخواهم شد و باید بیشتر تلاش کنم. من این توانایی را دارم که طی 100 روز باقیمانده تا المپیک رکوردهای یکضرب و دوضرب خود را به 185 و 230 برسانم. در آنصورت است که می توانم به کسب مدال طلا امیدوار باشم.»

وی سپس با اشاره به اینکه جدی ترین رقیبش ایلین ایلیا، دارنده 3 مدال طلای جهان، یک مدال طلای بازیهای آسیایی و یک مدال طلای المپیک است، گفت: « شکست دادن ایلین ایلیا برای خیلی از وزنه برداران دنیا به یک رویا تبدیل شده است. اما این برای من رویا نیست. بهترین رکوردهای ایلیا 181 در یکضرب و 226 در دوضرب است، اما با توجه به اینکه او برای دومین طلای خود در المپیک، به لندن می آید قطعا آماده تر از همیشه خواهد بود و از این رکوردها عبور خواهد کرد. به همین خاطر من مطمئن هستم برای طلای المپیک و شکست دادن ایلیا حداقل باید 9 کیلوگرم بیشتر از رکوردهای تمرینی ام بزنم.»

محمدپور که در فضای مجازی، رابطه دوستانه  ای با دیگر وزنه برداران دسته 94 کیلوگرم دنیا دارد، در مورد ایلیا به نکته جالبی اشاره کرد: «این وزنه بردار قزاق پس از دیدن عکس مربوط به مهار وزنه 226 کیلوگرمی توسط من، برایم پیغام Good luck (موفق باشید) گذاشت.»

وزنه بردار جوان دسته 94 کیلوگرم کشورمان درمورد تصمیم کادر فنی مبنی برای اینکه او به جای حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در مسابقات جوانان جهان وزنه بزند، نیز گفت: «تمایل شخصی من این بود که در مسابقات قهرمانی آسیا وزنه بزنم و با نفرات بزرگسال رقابت کنم، اما کوروش باقری صلاح من و دیگر اردونشینان را بهتر می داند. به همین خاطر با تمام قدرت در مسابقات جوانان جهان وزنه می زنم و بعد از آن هم برای المپیک آماده می شوم.»

۲۳ فروردین ۱۳۹۱ ۱۱:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.