در فاصله 108 روزمانده به المپیک لندن؛تاکید قهرمان المپیک آتلانتا بر بالا بردن توان جسمانی و روانی کشتی گیران

در فاصله 108 روز مانده به رقابتهای المپیک 2012 لندن آزادکاران عصر روز(دوشنبه) یک تمرین سخت و نفسگیر را زیر نظر رسول خادم مدیر تیمهای ملی و امور فنی برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، در ابتدای این تمرین که از ساعت 18 آغاز شد، آزادکاران با میانداری مهدی تقوی دارنده دو مدال نقره جوانان جهان با دویدن و نرمش به مدت حدود 20 دقیقه آماده یک تمرین سخت و نفسگیر شدند.

پیش از آغاز این تمرین رسول خادم قهرمان المپیک 1996 آتلانتا با تاکید بر اینکه در فاصله ای باقی مانده تا رقابتهای جام جهانی آذربایجان باید توان جسمانی خود را بالاببرید اظهار داشت: کشتی گیری در رقابتهای المپیک پیروز است که بتواند تحت فشار و ضربان بالا بر حریف خود غلبه کند و این رمز پیروزی است.

دارنده دو مدال طلا و یک مدال نقره جهان خاطر نشان کرد: باید سخت و با برنامه تمرین کنیم تا بتوانیم در شرایط سخت و پرفشار و در لحظات پایانی و زمانی که حریف را خسته کرده ایم برنده مبارزه شویم.

سپس کشتی گیران در هفت گروه سه نفره قرار گرفتند و تمرین خود را در سه زمان برگزار کردند. ابتدا یک نفر بروی تردمیل به مدت یک دقیقه می دوید و دو نفر به مرور فن فنون بالا می پرداختند و پس از آن زمان کشتی گیری بعدی به روی تردمیل می رفت و دو نفر بعدی مرور فن می کردند و این روند تمرینات ادامه داشت. دو زمان اول این تمرین در چند ست یک دقیقه ای برگزار شد.

شدت این تمرین به حدی بالا بود که عرق تمامی کشتی گیران از جمله تقوی، گودرزی و اسماعیل پور را در آورد و تایم آخر در شش تایم سی ثانیه ای برگزارشد. کیانوش اعتماد مقدم، رضا لایق، محمد طلایی، علیرضا رضایی، محمود اسماعیل پور، عقیل حیدری به عنوان اعضای کادر فنی و علی بیات سرپرست تیم بر روند این تمرین دیدنی و نفسگیر نظارت ویژه داشتند.

در پایان هر تمرین ضربان کشتی گیران سنجیده می شد و کادر فنی بر بالا بردن ضربان و انجام تمرین صحیح تاکید داشت. رسول خادم مدیرتیمهای ملی و امور فنی نیز در این تمرین با فریادهای خود کشتی گیران را ترغیب به انجام تمرین اصولی و کار کردن صحیح دست ها تاکید می کرد.

حجت اله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی که در کنار بیژن قاسم زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی ناظر این تمرین بود در دقایقی به گفتگو با رسول خادم مدیر تیمهای ملی و امور فنی پرداخت و قول داد تمامی امکانات لازم برای کشتی گیران فراهم شود.


کشتی گیران در پایان این تمرین که 75 دقیقه به طول انجامید با تاکید مدیر تیمهای ملی بر سرد کردن اصولی زیر نظر استاد اعتماد مقدم مربی بدنساز تیم ملی بدنهای خود را با حرکات متنوع و همراه با موزیک سرد کرده و به تمرین جذاب، دیدنی، نفسگیر و شاداب خود پایان دادند.
۲۲ فروردین ۱۳۹۱ ۰۹:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.