جهت حضور در مسابقه هنر،ورزش و المپیک لندن 2012؛ارسال 2 اثر هنری ورزشی ایران به کمیته بین المللی المپیک

جهت حضور در مسابقه هنر،ورزش و المپیک لندن 2012؛ارسال 2 اثر هنری ورزشی ایران به کمیته بین المللی المپیک
بعد از بررسی های متعدد و رای گیری از سوی هیات داوران تصاویر 2 اثر هنری -ورزشی از مجموعه آثار ارسالی از سراسر کشور از سوی کمیته ملی المپیک کشورمان به IOC ارسال گردید.


 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛کمیته بین المللی المپیک هر 4 سال یکبار قبل از برگزاری بازیهای المپیک از کشورهای عضو می خواهد آثار هنری - ورزشی خود را باعنوان هنر، ورزش و المپیک جمع آوری و تصاویر آنها را به IOC ارسال نمایند که به همین منظور دی ماه سال گذشته کمیته ملی المپیک، طی فراخوانی از تمامی هنرمندان و ورزشکاران کشورمان درخواست  کرد تا آثار هنری خود را به کمیته ارسال نمایند تا بعد از بررسی آثار ارائه شده، اقدام به ارسال آن به مقر موزه کمیته بین المللی المپیک نمایند.

هایده صیرفی مسئول موزه کمیته ملی المپیک و دبیر چهارمین دوره مسابقه هنر، ورزش و المپیک در این باره می گوید:بعد از فراخوان عمومی آثار متعددی به کمیته ملی المپیک در دور بخش نقاشی وحجمی از سوی هنرمندان کشورمان ارسال شده بود که بعد از  بررسی آثار مربوطه از سوی هیات داوران یک اثر نقاشی از سوی هنر مند سنندجی به نام تیمور ایوبی با عنوان کشتی جوانمردانه و یک اثر حجمی از سوی امین صدرایی طباطبایی با عنوان کودک و المپیک برگزیده و عکس آنها به IOC ارسال گردید.

وی ادامه داد: البته در گذشته آثار هنری را به کمیته بین المللی المپیک ارسال می کردیم ولی از این دوره مقرر شد بنا به درخواست مسئولان IOC تمامی کمیته های المپیک ابتدا باید عکس آثار خود را ارسال کنند تا بعد از داوری اولیه اقدام به ارسال خود اثر شود و ما به همین دلیل در ابتدا عکس این دو اثر را ارسال کردیم و امید زیادی هم به موفقیت این دو اثر ارزنده داریم.

صیرفی اظهار داشت:در دوره گذشته از سوی  کمیته ملی المپیک اثر هنری محمد رضا یزدی  با عنوان ژیمناستیک به کمیته بین المللی المپیک ارسال و موفق گردید تا در بین نزدیک به 200 اثر از 32 کمیته ملی المپیک رتبه هفتم و دیپلم افتخار را از آن خود کند و در این این دوره نیز امید زیادی به تکرار موفقیت فوق داریم.
رئیس موزه کمیته ملی المپیک در خاتمه اظهار داشت:دو اثر کشتی جوانمردانه و کودک و المپیک نیز با حساسیت و دقت بسیاری انتخاب شده و امید می رود کمیته ملی المپیک کشورمان جدای از کسب مدال در المپیک در عرصه هنری نیز افتخارات بسیاری برای کشور عزیزمان کسب کند.
۲۱ فروردین ۱۳۹۱ ۰۸:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.