حمایت وزارت امور خارجه از برنامه های فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ؛محسن مهرعلیزاده و سید امیر حسینی رییس و دبیرکل به همراه حسین نبی زاده و جواد نگارستانی مشاوران فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و سامرات سینگ مدیر توسعه ارتباطات و با رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امورخارجه دیدار و گفت و گو کردند.

رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در این دیدار با بیان این که ورزش، هنر و رسانه از ابزارهای مهم دیپلماسی عمومی است گفت: در دیپلماسی رسمی منافع مشخصی دنبال می شود اما دیپلماسی عمومی نتایج عمومی تر و تاثیر گذاری بر روی مردم را دنبال می کند. ورزش به جهت جذابیت فراوانش در میان ملت ها در تحکیم صلح و دوستی ملل نقش مهمی ایفا می کند. به همین دلیل ما از توسعه فعالیت های ورزشی در ایران و خارج از ایران به عنوان ابرازی برای ترویج ارزش های فرهنگی کشورمان و تحکیم رابطه با ملل دیگر حمایت می کنیم.

مهمان پرست  با اشاره به این که ورزش زورخانه ویژگی های فرهنگی و آیینی فراوانی دارد تاکید کرد: وزارت امور خارجه کاملا با حرکت جهانی این ورزش موافق است و در راستای برنامه های دیپلماسی عمومی کشور می داند و  به همین دلیل از حمایت می کند.

در این دیدار مهندس محسن مهرعلیزاده رییس IZSF با ارایه گزارشی از روند تاسیس و فعالیت های این فدراسیون برای جهانی کردن ورزش زورخانه گفت: استقبال مردم کشورهای مختلف از ورزش زورخانه نشان داده است این ورزش ظرفیت بالایی در جهانی شدن و دیپلماسی عمومی دارد.

رییس IZSF تاکید کرد: فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای آمادگی دارد با اجرای برنامه های مشترک در کشورهای عضو، وزارت امور خارجه را در دیپلماسی عمومی یاری دهد.

همچنین سیدامیر حسینی دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با اشاره به رویدادهای برگزار شده در قاره های آفریقا، آسیا و اروپا در سال 1390 به معرفی برنامه های 1391 این فدراسیون پرداخت و افزود: امیدواریم ساخت زورخانه حضرت عباس ابن علی (ع) شهر مقدس کربلا در سال 1391 پایان پذیرد.

در پایان جلسه مهندس محسن مهرعلیزاده رییس IZSF یادمان ورزش های زورخانه ای را به سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اهداء کرد.
فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با در راستای اهداف کلان نظام و منویات مقام معظم رهبری، مهر ماه 1383 با مشارکت 22 کشور تاسیس شد. هم اینکIZSF  اعضایی در 5 قاره جهان دارد.

--
۲۰ فروردین ۱۳۹۱ ۰۷:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.