دکتر عباسی: در حوزه اوقات فراغت جوانان نیازمند نگاه و فعالیت مشترک دستگاه ها هستیم

دکتر عباسی: در حوزه اوقات فراغت جوانان نیازمند نگاه و فعالیت مشترک دستگاه ها هستیم
وزیر ورزش و جوانان در چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: برای تجمیع امکانات و فعالیت های حوزه اوقات فراغت جوانان نیازمند نگاه و فعالیت مشترک دستگاه ها هستیم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان، دکتر عباسی در این جلسه که به ساماندهی اوقات فراغت جوانان اختصاص داشت، با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت ورزش و جوانان حساس سازی جامعه نسبت به موضوعات و نیازهای واقعی جوانان است، خواستار حضور فعال رسانه ها در این زمینه شد و گفت: برای فرهنگ سازی و مدیریت بحث اوقات فراغت باید جامعه، خانواده ها و جوانان آگاه سازی شوند و این امر نیازمند حضور و نقش آفرینی رسانه هاست.

وی افزود: اگر از هم اکنون امکانات مردمی و امکانات دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی را برنامه ریزی کرده و در اختیار جامعه و جوانان قرار دهیم، می توانیم بخشی از نیازهای اوقات فراغت را پوشش داده و ساماندهی کنیم.

دکتر عباسی با اشاره به هدایت ذائقه جوانان به سمت هدفمند کردن اوقات فراغت، تصریح کرد: جوانان ذائقه خاص خود را دارند که با شناخت و هدایت صحیح آن می توانیم در جهت مدیریت اوقات فراغت جوانان گام برداریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:جوان باید بداند و بتواند در ساماندهی زمان های فراغتی خود و جهت دهی صحیح آن در راستای نیازهای واقعی اش اقدام کند.

در ادامه این مراسم معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: برای فرهنگ سازی اوقات فراغت جوانان باید به دنبال کاهش تصدی گری دولت باشیم و نقش پشتیبان، فرهنگ ساز و برنامه ریز را برای جوانان ایفا کنیم تا با مشارکت و همراهی خود جوانان به نتایج مطلوب برسیم.

پیشنمازی افزود: در فرهنگ سازی اوقات فراغت نباید از بحث اصلاح نگرش جامعه غافل شویم. با تغییر نگرش جامعه از سمت نیازهای کاذب به سمت نیازهای واقعی در حوزه اوقات فراغت و همزمان با آن توانمندسازی جوانان برای مدیریت وقت و انرژی خود، خواهیم توانست نقش موثری در بهره برداری مناسب از زمان های فراغتی جوانان ایفا کنیم.

گفتنی است در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف عضو ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در ساختمان شماره یک وزارتخانه تشکیل شد، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی وزارتخانه و رییس گروه اوقات فراغت این دفتر به ارایه گزارشی از سامانه اوقات فراغت جوانان پرداختند. همچنین رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان نیز گزارشی از پیمایش ملی ارزش ها و نگرش های جوانان در حوزه اوقات فراغت ارایه کرد.

۲۳ اسفند ۱۳۹۰ ۱۴:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.