ملاقات رییس و دبیرکل IZSF با وزیر ورزش و جوانان عراق

ملاقات رییس و دبیرکل IZSF با وزیر ورزش و جوانان عراق
محسن مهرعلیزاده و سید امیر حسینی رییس و دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با جاسم محمد جعفر وزیر ورزش و جوانان عراق و نایب رییس IZSF در تهران دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛در این دیدار فعالیت های آموزشی، رقابتی و کاری سال 2011 فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای ارزیابی شد و همچنین برنامه های سال 2012 مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

جاسم محمد جعفر وزیر ورزش و جوانان عراق با اعلام حمایت از ورزش زورخانه گفت: خوشبختانه در سال 2012 ردیف بودجه اختصاصی برای فدراسیون زورخانه عراق در نظر گرفته شده است که می تواند توسعه این ورزش را شدت ببخشد.

محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با ابراز رضایت از روند توسعه ای این ورزش در عراق تاکید کرد: نایب قهرمانی در سومین دوره جام جهانی و قهرمانی در مسابقات جوانان آسیا نشان می دهد عراق در توسعه ورزش زورخانه جدی است.

همچنین سیدامیر حسینی دبیرکل IZSF گزارشی از فعالیت های اجرایی پروژه ساخت زورخانه حضرت عباس ابن علی (ع) شهر مقدس کربلاء ارایه کرد.

عراق از جمله اعضای موسس و فعال فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای است. ورزش زورخانه در عراق با عنوان «بیت الفتوه» شناخته می شود. بعد از تخریب زورخانه ها در دوران حکومت حزب بعث، احیاء زورخانه در عراق بعد از  سرنگونی دیکتاتور معدوم آن کشور آغاز شد.  این ورزش هم اینک در شهرهای بغداد، کاظمین، نجف، کربلا و بصره فعال است.
۲۳ اسفند ۱۳۹۰ ۱۳:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.