پیکرمرحوم کدخدازاده محقق و تاریخ نویس ورزش کشورمان صبح فردا از روبروی مجموعه ورزشی شیرودی تشییع خواهد شد

پیکرمرحوم کدخدازاده محقق و تاریخ نویس ورزش کشورمان صبح فردا از روبروی مجموعه ورزشی شیرودی تشییع خواهد شد
پیکر مرحوم اسماعیل کدخدا زاده محقق وتاریخ نویس ورزش کشورمان که روز گذشته دعوت حق را لبیک گفته بود ساعت 9 صبح فردا با حضور مسئولین،پیشکسوتان ،قهرمانان و اصحاب قلم ورزش از روبروی مجموعه ورزشی شیرودی تشییع خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛همچنین مراسم ختم مرحوم اسماعیل کد خدا زاده که  سالهای متمادی را در ثبت رویدادها و افتخارات و خاطرات ورزشی کشورمان صرف کرده و در این زمینه کتابهای بسیار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته بود  ساعت 10 صبح روز جمعه 19 اسفند ماه در مسجد جامع واقع در شهرک غرب برگزار می گردد که بدون تردید حضور مسئولین، قهرمانان، پیشکسوتان و اصحاب قلم ورزشی در آن موجب تسلی خاطر بازماندگان آن مرحوم خواهد شد.

مرحوم اسماعیل کدخدازاده در بهمن سال 1317 در تهران متولد شد وی تحصیلات خود را تا درجه کارشناسی ارشد در ایران و انگلستان به پایان برده و چند دانشنامه در رشته های مختلف علمی و ورزشی نیز دریافت داشته و با توجه به اشتغال در وزارت نفت از پایه گذاران سازمان نوین ورزش در صنعت نفت کشور بود.

وی جدای از اشتغال در موسسات دولتی، سابقه فعالیت در فدراسیونهای فوتبال، وزنه برداری، مشتزنی، ژیمناستیک، بدمینتون و ناشنوایان داشته و سالها در کنفدراسیونهای آسیایی وزنه برداری و بدمینتون آسیا خدمات ارزنده ای داشت و در عرصه مطبوعات نیز در نشریات اطلاعات ،کیهان ،کیهان ورزشی ،سردبیری نشریات صنعت نفت وفصلنامه انجمن پیشکسوتان ایران فعالیت داشته است.

تاریخ المپیک عهده باستان و دوره نوین،تاریخ جام جهانی فوتبال،یادگاریهای ایران از بازیهای تابستانی و زمستانی المپیک و آسیایی به زبان های فارسی و انگلیسی،سرآمدان ورزش ایران در بازهای قاره کهن و فوتبال ایران در المپیک، جام جهانی و بازیهای آسیایی از مهمترین اثرات وی می باشد.

با تاسیس جامعه بین المللی تاریخ نگاران المپیک وابسته به کمیته بین المللی المپیک مرحوم کدخدازاده اولین آسیایی بود که به عضویت دائمی این نهاد در آمد.

کمیته ملی المپیک در گذشت این تاریخ نویس فعال ورزشی کشورمان را به خانواده محترم وی، جامعه بزرگ ورزش کشور و اهل قلم، تسلیت گفته و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای خانوداه محترم و دیگر سوگواران صبر و شکیبایی مسئلت می نماید.
۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.