در دیدار رییس و دبیرکل IZSF با معاون وزارت امور خارجه تاکید شد: حمایت از برگزاری رویدادهای بین المللی ورزشی در ایران

معاون وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: وزارت امور خارجه از برگزاری رویدادهای بین المللی ورزشی در ایران حمایت می کند چرا که آن ها را بخشی از برنامه های دیپلماسی عمومی می داند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ؛محسن مهرعلیزاده و سیدامیر حسینی، رییس و دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با حسن قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار مهندس محسن مهرعلیزاده با اشاره به روند تاسیسIZSF  گفت: حسب رهنمود مقام معظم رهبری با انجام برنامه های علمی، فرهنگی و بین المللی، در مهرماه سال 1383 فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با مشارکت 22 کشور جهان تاسیس شد.

رییس IZSF افزود: خوشبختانه ویژگی های ورزشی و فرهنگی نهفته در این ورزش با استقبال خوب جوانان در سراسر جهان و در قاره های مختلف روبرو شد و امروز ورزش زورخانه به شایستگی در 62 کشور جهان معرفی شده است.

محسن مهرعلیزاده تاکید کرد: بدون تردید لحظه رخصت گرفتن ورزشکاران آسیایی، اروپایی و آفریقایی مسلمان و غیر مسلمان در حال ورود به گود و بردن نام الله، ائمه اطهار،قرائت قرآن مجید و سایر کتب آسمانی و دعا و نیایش همانند سنت های اصیل ورزش زورخانه، خاطره شور انگیزی است که روحیه و انگیزه لازم برای ادامه این کار به ما می دهد.

رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای همچنین از همکاری های موثر وزارت امور خارجه در احداث زورخانه در افغانستان و تاجیکستان و همچنین زورخانه عباس ابن علی (علی) شهر مقدس کربلاء قدردانی کرد.

حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به ویژگی های آیینی و فرهنگی ورزش زورخانه گفت: این ورزش نقش مهم و تاثیر گذاری در تحکیم هویت ملی و فرهنگی ایرانیانِ سراسر جهان دارد.

وی با تاکید بر نقش ورزش در دیپلماسی عمومی افزود: هدف اصلی دیپلماسی عمومی برقراری ارتباط موثر با مردم است. ایجاد ارتباط سازنده و روابط دوستانه فرهنگی و ورزشی موجب ارتقاء صلح و دوستی و کاهش زمینه های تنش بین کشورها می شود و به همین دلیل است که دیپلماسی عمومی امروزه با جدیت بیشتری دنبال می شود.

معاون وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: وزارت امور خارجه از برگزاری رویدادهای بین المللی ورزشی در ایران حمایت می کند چرا که آن ها را بخشی از برنامه های دیپلماسی عمومی می داند.

در پایان این دیدار که حسین نبی زاده مشاور امور بین الملل IZSF  نیز داشت یادمان فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای به قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امورخارجه اهداء شد.
۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.