نوحی در نشست خبری سومین دوره فستیوال جهانی هنرهای رزمی عنوان داشت؛از مایک تایسون برای حضور در مسابقات دعوت شد

نوحی در نشست خبری سومین دوره فستیوال جهانی هنرهای رزمی عنوان داشت؛از مایک تایسون برای حضور در مسابقات دعوت شد
نشست خبری سومین دوره فستیوال جهانی هنرهای رزمی با تشریح برنامه‌های این دوره از رقابت‌ها برگزار شد که در آن محمد نوحی رئیس فدراسیون عنوان کرد برای حضور در این رقابتها حتی از تایسون هم دعوت شده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این نشست که با حضور پنج نفر از مسئولان  برگزاری سومین دوره فستیوال هنرهای رزمی برگزار شد، ابتدا محمد نوحی سرپرست فدراسیون ورز‌ش‌های رزمی گفت: کارهای ستادی سومین دوره این رقابت‌ها انجام شده و از سوی وزیر ورزش و جوانان و سجادی معاون وی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به صورت جدی خواهان برگزاری این فستیوال هستند و زمانی که استقبال آن‌ها را دیدم مصمم تر شدم تا این دوره از رقابت‌ها را با شکوه‌تر از دوره‌های قبل برگزار کنیم.

سرپرست فدراسیون ورز‌ش‌های رزمی با اشاره به این که بین 1800 تا 2000 ورزشکار در سومین دوره فستیوال جهانی هنرهای رزمی حضور خواهند داشت، گفت: طبق برآوردها حدود 100 تا 110 کشور در سومین دوره این رقابت‌ها در کیش حضور خواهند داشت .

وی ادامه داد: پیش‌بینی کرده بودیم که این دوره از رقابت‌ها در یک دوره 10 ساله بتواند جای مسابقات مهمی مانند «برسی» فرانسه را بگیرد،‌ اما اکنون که سه دوره از آن را سپری ‌کرده‌ایم می گویم که ما جای آن‌ها را گرفته‌ایم. نمونه آن هم این است که در دوره قبل 77 کشور آمده بودند، اما اکنون حداقل 100 کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در مورد زمان برگزاری سومین دوره مسابقات فستیوال جهانی هنرهای رزمی در جزیره کیش گفت: ابتدا قرار بود خرداد ماه زمان برگزاری باشد، اما پس از صحبتی که با مسئولان این جزیره داشتیم و به خاطر وجود گرما در آن زمان قرار شد مسابقات سه ماه به تعویق بی‌افتد و در مهر ماه برگزار شود. ما از تغییر زمان برگزاری این رقابت‌ها استقبال کردیم و می توانیم آن را در شرایط بهتر برگزار کنیم.

سرپرست فدراسیون ورز‌ش‌های رزمی تاکید کرد: سیاست ما در برگزاری فستیوال این است که از هیچ پول دولتی استفاده نکنیم و تاکنون هم استفاده نکرده ایم، اما این دوره وزیر محترم ورزش و جوانان قول داده که هر چه هزینه سومین دوره فستیوال شود را بپردازد.

وی افزود: پیش‌بینی ‌کرده‌ایم که حدود یک میلیارد تومان برای سومین دوره فستیوال جهانی هنرهای رزمی هزینه شود. البته به دنبال جذب اسپانسر برای برگزاری هر چه بهتر رقابت‌ها هستیم که با چند اسپانسر هم صحبت ‌کرده‌ایم ، اما هنوز قطعی نیست.

نوحی در پاسخ به این سوال که ابتدا قرار بود، سومین دوره فستیوال آبان 90 برگزار شود، اما اکنون به مهر 91 موکول شده است، دلیل این تغییر زمان چه بوده گفت: در آن زمان نامه نگاری‌های ما با معاون رییس جمهور که رییس سازمان تربیت بدنی بود، انجام می‌شد، اما پس از تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان مجبور شدیم نامه نگاری‌ها را با شخص وزیر انجام دهیم و به هر دلیل این جابجایی و نامه نگاری‌ها طول کشید دلیل اصلی همین بود.

وی در پاسخ به این سوال که هزینه‌های حضور این ورزشکاران بر عهده چه ارگان و شخصی است، گفت: هزینه آمدن به ایران با خودشان است، اما هزینه‌های حضور در ایران بر عهده ما خواهد بود. این در حالی است که بعضی از رشته‌های ورزشی کشورمان تمام هزینه‌ها را می‌پردازند تا ورزشکاران خارجی به ایران بیایند که ما این کار را نمی‌کنیم.

سرپرست فدراسیون ورز‌ش‌های رزمی در مورد جوایزی که قرار است به این ورزشکاران پرداخت شود، گفت: جوایز نفرات برتر این رقابت‌ها از 500 دلار شروع می‌شود و تا 12 هزار دلار هم جوایزی خواهیم داشت. هر کسی که بتواند نفر برتر شود چه ایرانی باشد و چه خارجی این جایزه به او پرداخت خواهد شد که خوشحال می شویم ایرانی‌ها این جایزه را بگیرند.

وی با اشاره به این که چهره‌های سرشناسی در این دوره از فسیتوال جهانی هنرهای رزمی حضور خواهند داشت، گفت: مایک تایسون را دعوت کردیم که برای سه دقیقه مبارزه رقم 35 هزار دلار را پیشنهاد داده ایم، اما او رقم 50 هزار دلار را می‌خواهد!

در بخش دیگری از این نشست خبری «ولید که‌ساس» رییس فدراسیون جهانی کیک بوکسینگ و رییس فدراسیون کیک بوکسینگ لبنان با تشکر از مسئولان فدراسیون ورزش‌های رزمی افزود: دومین دوره فسیتوال جهانی هنرهای رزمی در کیش بسیار عالی برگزار شد و امیدوارم این دوره شاهد پیشرفت بیشتر این رقابت‌ها باشیم.

وی افزود: از مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم که از رشته‌های رزمی حمایت می‌کنند. این حضور ورزشکاران خارجی در ایران باعث می‌شود که سطح آن‌ها ارتقا پیدا کند.

در بخش دیگری از این نشست «جورج تاکتاردیس» رییس فدراسیون جهانی کیک بوکسینگ (wpka) از یونان با اشاره به این که فسیتوال هنرهای رزمی در ایران بی نظیر است، افزود: با توجه به پستی که دارم به کشورهای زیادی رفته‌ام، اما این دوره از رقابت‌ها که بیش از 10 فدراسیون جهانی در آن فعالیت می‌کنند، سطح بالایی دارد و من به آن فستیوال نمی‌گویم، بلکه به آن المپیک هنرهای رزمی می گویم.

وی ادامه داد: این مسابقات منحصر به فرد است و وظیفه داریم آن را در بهترین شرایط برگزار کنیم. حس من نسبت به ایران حسی دوستی است و معتقدم تمام کسانی که به ایران می‌آیند بهترین سفیران هستند تا خوب بودن ایران را نشان دهند.
۹ اسفند ۱۳۹۰ ۱۴:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.