ملبورن آخرین شانس تثبیت چهارمین سهمیه المیپک دوچرخه سواری ؛ایران پنجمین شانس صعود از قاره آسیا

ملبورن آخرین شانس تثبیت چهارمین سهمیه المیپک دوچرخه سواری ؛ایران پنجمین شانس صعود از قاره آسیا
مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جهان ملبورن، به عنوان آخرین رقابت برای تثبیت چهارمین سهمیه دوچرخه سواری ایران به منظور حضور در مسابقات المپیک 2012 لندن محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ؛ سی امین دوره رقابتهای المپیک از تاریخ 3 الی 21 مرداد ماه سال آینده در 26 رشته ورزشی به میزبانی کشور انگلستان و در شهر لندن برگزار خواهد شد.

رقابتهای دوچرخه سواری این دوره از مسابقات المپیک در دو بخش پیست و جاده از تاریخ 6 الی 16 مردادماه سال 1391 برگزار می گردد که با توجه به کسب سه سهمیه این رقابتها در بخش جاده، رکابزنان کشورمان در تاریخ 6 الی 7 مرداد ماه سال 1391 در ماده استقامت جاده و در تاریخ 10 مرداد ماه سال آینده در ماده تایم تریل انفرادی با مصاف حریفان می روند.

همچنین در صورت کسب چهارمین سهمیه دوچرخه سواری ایران در بخش پیست و در ماده اومنیوم، نماینده کشورمان طی روزهای 13 الی 14 مردادماه سال آینده به مصاف برترین دوچرخه سواران جهان خواهد رفت.

تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان در بخش پیست و در ماده اومنیوم تاکنون با کسب 240 امتیاز در رقابتهای بین المللی، به عنوان پنجمین کشور در قاره آسیا شانس کسب چهارمین سهمیه المیپک 2012 لندن در ماده اومنیوم دارد.

تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان برای تثبیت چهارمین سهمیه المپیک خود باید در مسابقات قهرمانی جهان که به عنوان آخرین رویداد بزرگ دوچرخه سواری، فروردین ماه سال آینده به میزبانی کشور استرالیا و در شهر ملبورن برگزار می شود، حضور یابد.


تاکنون کشورهای زیر سهمیه شرکت در مسابقات المیپک 2012 لندن را در اختیار دارند.


از قاره اروپا:

1- انگلیس

2- آلمان

3- فرانسه

4- اسپانیا

5- ایتالیا

6- بلژیک

7- ایرلند

8- لهستان



از قاره اقیانوسیه:

9- استرالیا

10- نیوزیلند



از قاره آمریکا:

1- کانادا

2- کلمبیا

3- شیلی



از قاره آسیا:

1- کره

2- هنگ کنگ

3- ژاپن

4- قزاقستان

5- ایران

طبق اعلام آخرین رنکینگ رکابزنان در سه بخش انفرادی، باشگاهی و ملی پس از اتمام رقابتهای سال 2011 از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری ، ایران همچنان در سطح قاره آسیا، در هر سه رده بندی صدر نشین است و براین اساس ، سه سهمیه دوچرخه سواری ایران در مواد جاده در رقابتهای المیپک 2012 لندن تثبیت شد.
۶ اسفند ۱۳۹۰ ۱۳:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.