در پنجمین کنفرانس زنان و ورزش IOC- لس آنجلس؛ژاک روگ : بیش از 42 درصد ورزشکاران المپیک پکن را زنان تشکیل می دادند

در پنجمین کنفرانس زنان و ورزش IOC- لس آنجلس؛ژاک روگ : بیش از 42 درصد ورزشکاران المپیک پکن را زنان تشکیل می دادند
ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک در پنجمین کنفرانس جهانی در خصوص زنان و ورزش اعلام کرد: بیش از 42 درصد ورزشکاران المپیک 2008 پکن را زنان تشکیل می دادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ رئیس کمیته بین المللی المپیک در ادامه گفت: من مطمئن هستم که این رقم در بازی های المپیک 2012 لندن افزایش پیدا می کند، زیرا برای نخستین بار زنان در هریک از ورزش های ثبت نام شده در برنامه المپیک با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

ژاک روگ افزود: کمیته بین المللی المپیک و جنبش المپیک در زمینه برابری جنسیتی در ورزش به موفقیت های بسیاری دست پیدا کرده و پیشرفت های ما در این زمینه در زمین مسابقات به خوبی قابل مشاهده است.

وی در ادامه تصریح کرد: حضور زنان در بازی های المپیک تنها در سال های اخیر افزایش داشته است و ما به مدیران زن بیشتری در قلب جنبش المپیک نیاز داریم نه تنها برای اثبات تعهدمان نسبت به برابری جنسیتی بلکه برای هوش و ذکاوت، انرژی و خلاقیتشان.

آنیتا ال دوفرانتز رئیس کمیسیون ورزش و زنان کمیته بین المللی المپیک نیز خطاب به حاضران این جمع گفت: همه ما به همین دلیل در این کنفرانس گردهم آمده ایم کاری کنید که زنان حق ابراز عقیده در  فرصت های تصمیم گیری که بدنه ورزش را می سازند، داشته باشند.

 ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک، آنیتا ال دوفرانتز رئیس کمیسیون زنان و ورزش کمیته بین المللی المپیک، سباستین کوئی رئیس کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک 2012 لندن، مارژون کامارا رئیس کمیسیون سازمان ملل در خصوص وضعیت زنان و جینا دیویس برنده جایز اسکار بهترین بازیگر زن و بنیانگذار موسسه جینا دیوس دعوت شدگان به پنجمین کنفرانس جهانی در خصوص زنان و ورزش بودند.

گفتنی است ؛ چهارمین کنفرانس جهانی در خصوص زنان و ورزش در سال 2008 در اردن برگزار شد و حدود 600 شرکت کننده را در این کنفرانس گرد هم آورد.

۳ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.