کشتی آزاد قهرمانی آسیا- کره جنوبی؛تیم ایران با اقتدار به مقام قهرمانی دست یافت

کشتی آزاد قهرمانی آسیا- کره جنوبی؛تیم ایران با اقتدار به مقام قهرمانی دست یافت
در پایان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا که در شهر گومی کره جنوبی برگزار شد نمایندگان کشورمان با کسب 5 مدال طلا، یک نقره و یک برنز و 67 امتیاز مقتدرانه قهرمان آسیا شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون کشتی، نتایج کشتی‌گیران کشورمان در روز دوم این رقابتها به شرح زیر است:


*در وزن 66 کیلوگرم مهدی تقوی در دور نخست رمضان قنبراف از ترکمنستان را در دو تایم و با نتایج 1- صفر و 9- صفر شکست داد. وی در دور دوم با نتایج 1- صفر و 2- صفر (کلینچ) پرون رانا از هند را مغلوب کرد. تقوی در مرحله نیمه نهایی میانگانبیار باتسوخ از مغولستان را با نتایج مشابه 1- صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. تقوی در فینال ماکسات دولت‌بایف از قزاقستان را در 2 تایم و با نتایج 3 بر صفر و 6 بر صفر شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد.

*صادق گودرزی در وزن 74 کیلوگرم در مبارزه نخست خود با نتایج 2- صفر و 7- صفر عبدالرئوف بازاربایف از ازبکستان را شکست داد. گودرزی در دور دوم گامبودورج دورجوانچیگ از مغولستان را با نتایج 1- 2 ، 2- صفر و 2- 1 شکست داد وی در مرحله نیمه نهایی با نتایج 2- صفر و 1- صفر کوجیما تاکافومی از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. وی در دیدار فینال مقابل عبدالحکیم شاپیف از قزاقستان در دو تایم و با نتایج 6- 3 و 5- صفر به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

*در وزن 84 کیلوگرم احسان لشگری در دور نخست امیدجان عثمان‌اف از ازبکستان را در سه تایم و با نتایج 1-1، 1- صفر و 4- صفر شکست داد وی در دور دوم باتمونخ میاگمارسورن از مغولستان را با نتایج 2- صفر و 4- صفر شکست داد تا به مرحله نیمه‌نهایی راه یابد وی در مرحله نیمه‌نهایی با نتایج 2- صفر و 3- صفر نائوکی موما از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال لی جی سونگ از کره جنوبی را با نتایج 4- صفر و 5- صفر مغلوب کرد و به مدال طلای این وزن دست یافت.

*عرفان امیری در وزن 96 کیلوگرم در دور اول ماسوم خاتری از هندوستان را با نتایج مشابه 1- بر صفر شکست داد. وی در دور دوم مقابل ماگومد موسایف از قرقیزستان با نتایج صفر- 1 (کلینچ) و صفر- 2 (کلینچ) مغلوب شد و با توجه به حضور کشتی گیر قرقیزستانی در دیدار فینال نماینده کشورمان به گروه بازنده ها راه یافت.وی در اولین مسابقه خود در این مرحله مقابل شرموخانبت خودجانی یازوف از ازبکستان در دو تایم با نتیجه 3 بر 2 و 4 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی  با نتایج 1- صفر و 2- صفر لوماگالی از قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

*در وزن 120 کیلوگرم پرویز هادی در نخستین تجربه حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا در دور اول نوبویوشی آراکیدا از ژاپن را در دو تایم و با نتایج 4- صفر و 6- صفر شکست داد. وی در دور دوم به آیال لازاریف از قرقیزستان را با نتایج 3- صفر،‌1-1 و 2- صفر شکست داد وی در مرحله نیمه‌نهایی چولونبات جارگالسایخان از مغولستان را با نتایج صفر- 1 (کلینچ)، 1- صفر (کلینچ) و 2- صفر شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال لی لیانگ از چین را با نتایج 2- صفر و 4- صفر شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.
۳۰ بهمن ۱۳۹۰ ۱۴:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.