رئیس فدراسیون اسکی در نشست خبری عنوان داشت:برای میزبانی رقابتهای آسیایی جوانان آمادگی کامل داریم

رئیس فدراسیون  اسکی در نشست خبری عنوان داشت:برای میزبانی رقابتهای آسیایی  جوانان آمادگی کامل داریم
میزبانی مسابقات اسکی قهرمانی جوانان آسیا در ایران، حاصل رشد اسکی در کشور بوده برنامه های توسعه ای فدراسیون، کمک‌های فدراسیون جهانی به ایران را 10 برابر کرد و با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای میزبانی رقابتهای آسیایی آمادگی کامل داریم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ عیسی ساوه شمشکی، رییس فدراسیون اسکی قبل از آغاز رقابتهای اسکی جوانان آسیا در نشستی با حضور نمایندگان رسانه ها اظهار داشت:موفقیت و جاجیگاه فعلی اسکی کشورمان حاصل برنامه ریرزی و تلاش ما از ابتدای  سال 83 بود که لیگ را شروع کردیم این مسابقات، تنها یک سال در سطح داخلی برگزار شد و ما باتلاش هایی که انجام دادیم توانستیم مسابقات لیگ را در تقویم فدراسیون جهانی بگنجانیم .

وی ادامه داد: بر این اساس هر ساله بیش از 30 دوره رقابت با نظارت ناظران فدراسیون جهانی در ایران تحت عنوان لیگ برگزار می‌شود و باتوجه به حضور شرکت کنندگان خارجی، نتایج ورزشکاران ما در فدراسیون جهانی محاسبه می‌شود.

رییس فدراسیون اسکی با اشاره به صعود جایگاه ایران از رده‌ی 3هزار به زیر 300 در رده بندی بینئ المللی، گفت: پس از بررسی مسوولان فدراسیون جهانی در خصوص پیست ها و زیر ساختهای اسکی ایران، بااین پیشنهاد ایران موافقت شد که مسابقات لیگ ایران براساس تقویم فدراسیون جهانی به طور منظم برگزار می شود و تا کنون نیز 30 دوره مسابقات باشگاهی در رشته های آلپاین، اسنوبرد، چمن و... در رده های مختلف سنی برگزار شده است.

ساوه شمشکی در باره برنامه های پشتوانه سازی فدراسیون در رده سنی جوانان اظهارداشت: در سال 89 و در اجلاس آسیایی بحث میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا از سوی ایران در حالی مطرح شد که چین و لبنان نیز علاقمند به میزبانی این رقابت ها بودند اما با نظر کنفدراسیون آسیا،‌ ایران به عنوان میزبان بیست ‌و یکمین دوره این رقابت ها که قرار است هفته جاری در دیزین برگزار شود، انتحاب شد.

وی از حضور بیش از 30 اسکی باز ایرانی در این رقابت‌ها خبر داد و افزود:این رقابتها فرصتی ارزشمند برای کسب تجربه و شناسایی نقاط ضعف و قوت ورزشکاران ایرانی است و قطعاً با حضور اسکی بازان کشورمان در این رقابتها پشتوانه خوبی برای المپیک 2014 سوچی و بازی‌های آسیایی 2016 ژاپن خواهیم داشت.
ساوه شمشکی همچنین در خصوص وضعیت تمرینی ملی پوشان کشورمان تصریح کرد: تمامی نیازهای ورزشکاران تامین شده است، ضمن اینکه مسوولین پیست‌های کشور نیز برای برگزاری رقابت و تمرین تیم‌ها با یکدیگر هماهنگ هستند.


وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حمایت خوبی از اسکی کرده‌اند، یادآور شد: امیدوارم همان‌طور که اسکی چمن توانست افتخارات خوبی را برای کشورمان به دست آورد، اسکی آلپاین و سایر رشته‌های برفی هم بتوانند این افتخارات را تکرار کنند.

ساوه شمشکی عنوان کرد: با توجه به اینکه 30 مسابقه در سال برگزار می‌کنیم برای برگزاری مسابقات‌مان از لحاظ زمانی با مشکل کمبود وقت مواجه هستیم، چرا که معمولا بارش‌ها از دی‌ماه آغاز شده و تا فروردین ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا، نخستین بار رشته سوپرجی برگزار شود، ادامه داد: تاجیکستان، تایوان،‌ ازبکستان، کره جنوبی،‌ نپال، پاکستان، ‌مغولستان، کره شمالی، قزاقستان، قرقیزستان و ایران، تیم‌های حاضر در بیست ‌و یکمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا هستند و تیم های لبنان و چین نیز به این دلیل که با میزبانی آنها موافقت نشد، از حضور در تهران سرباز زدند. از طرفی ژاپن نیز تا امروز اعلام آمادگی نکرده است.
۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ۱۵:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.