برگزاری دوره آموزش ورزش زورخانه در نجف اشرف

برگزاری دوره آموزش ورزش زورخانه در نجف اشرف
همزمان با ایام فرخنده ولادت حضرت محمد مصطفی پیامبر مکرم اسلام(ص)، نخستین دوره آموزش ورزش های زورخانه در نجف اشرف با حضور سیدامیر حسینی دبیرکل IZSF فعالیت خود را در کانون ورزش و جوانان شهر کوفه آغاز شد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون بین المللی ورزش های زور خانه ای ؛وسیم علی سرمربی تیم ملی ورزش های زورخانه ای عراق که با کمک دستیار  کاظمینی خود، تربیت 20ورزشکار شهر نجف را برعهده دارد گفت: حاضرین در کلاس، توانایی یادگیری بالایی دارند و توانسته اند مهارت های پایه را در مدت کوتاهی فرا گیرند.

محمد فتلاوی رییس هیات زورخانه استان نجف اشرف درباره برگزاری این دوره آموزشی گفت: ورزشکاران از میان کشتی گیران برتر استان انتخاب شده اند تا آموزش اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: بعد از پایان دوره و برگزاری آزمون، نفرات برتر تیم زورخانه شهر نجف را تشکیل می دهند که امیدواریم بتوانیم با حمایت وزارت ورزش و جوانان عراق، دوره تکمیلی را در ایران برگزار کنیم.

فتلاوی با اشاره به سابقه طولانی ورزش زورخانه در نجف گفت: در مستندات تاریخی آمده است علما بعد از اقامه نماز صبح به زورخانه ها می آمدند و بعد از انجام ورزش به مدارس دینی می رفتند.

عراق یکی از اعضای موسس و فعال فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای است که در سومین دوره جام جهانی این ورزش در بلاروس در جایگاه نایب قهرمانی ایستاد. تیم ملی جوانان این کشور نیز جایگاه قهرمانی آسیایی این ورزش را در اختیار دارد. فدراسیون زورخانه عراق در تلاش است تا دومین دوره مسابقات زورخانه شهرهای جهان را پاییز سال 1391 در شهر نجف اشرف پایتخت فرهنگی سال 2012 جهان اسلام برگزار کند.
۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ۱۲:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.