کاروان ورزشى پارالمپیک ایران با نام "دلوار" در لندن حضور مى یابد

کاروان ورزشى جانبازان و معلولین جمهورى اسلامى ایران به پاس رشادت بزرگ مرد مبارزه با استعمار، شهید "رئیس على دلواری"، با نام "دلوار" در رقابتهاى پارالمپیک حضور مى یابد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت پار المپیک محمود خسروى وفا، رئیس کمیته ى ملى پارالمپیک اعلام کرد: به پاس بزرگداشت رادمردى که توانست با عده اى اندک مانع نفوذ و پیشروى لشکر عظیم انگلیسى ها به منطقه جنوب کشور شود، کاروان ایران به یاد وى در پارالمپیک شرکت مى کند.

رئیس على دلوارى (1294-1260) آزادی‌خواه و رهبر قیام در تنگستان و بوشهر علیه نیروهاى بریتانیا در دورهٔ جنگ جهانى اول بود و سرانجام مبارزه علیه دشمن رئیس على دلوارى در سال 1294 در حین حمله ى متجاوزان به بوشهر در محلى به نام «تنگک صفر» هنگام مبارزه به نیروهای انگلیسی و عوامل آنها به شهادت رسید.
۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ۱۰:۲۸

نظر مخاطبان

zohreh ahmady
۱۳۹۱/۰۵/۱۳
0
2
2

be nazare man bazihaye olampic baayad khaaly az har goone ekhtelaafaate siyasy bashad.lotfan bazihaye doostaneh raa baa siyaasat ghaaty nakonid.

سید
۱۳۹۱/۰۵/۲۸ Iran
0
0
1

درودخدا بر کسی که این پیشنهاد رو ارائه داده است حقش همینه امیدواریم دلاورمردان جانباز ومعلول کشورعزیزمون قلب بدرد آمده ملت شریف ایران اسلامی در حادثه غم انگیز زلزله رو شادکنند تا اندکی از غم برادرا وخواهرانمون در آذربایجان هم تسکین پیدا کنه انشاءلله

عادل .بوشهر
۱۳۹۱/۰۶/۰۲
0
0
0

درود ب اونی که ان چشنهادو داد چه عجب ادی از این دلاور بوشهری شد خیلی خوشحال شدم از این تصمیم خیلی خوب و عدلانه.


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.