رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری عنوان داشت:کسب مدال در المپیک سخت ولی غیر ممکن نیست

رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری عنوان داشت:کسب مدال در المپیک سخت  ولی غیر ممکن نیست
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛صبح امروز مهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری که در محل فدراسیون برگزار شده بود ضمن اشاره به موفقیتها و برنامه های فدراسیون پاسخگوی سئوالات خبرنگاران نیز بود.

وی در ابتدا تصریح کرد: تنها فدراسیونی در کشور هستیم که در طول یک سال 30 مدال قهرمانی آسیایی و جهانی کسب کردیم که 9 مدال آن طلا بود. و امسال در 2 مسابقه بزرگ آسیایی که هر 2 سال و هر 4 سال یکبار برگزار می شود حضور داشتیم که بسیار موفقیت آمیز بود چرا که در سال 2007 در مسابقات قهرمانی آسیا در قطر تنها یک مدال برنز گرفته بودیم ولی این بار 13 مدال در مسابقات آسیایی کسب کردیم که 4 مدال آن طلا بود.

وی ادامه داد:ما توانستیم میزبانی رقابتهای آسیایی 2013 را که در 12 رشته برگزار می شود بدست آوریم که این امر موفقیت بزرگی برای فدراسیون محسوب می شود از طرف دیگر  توانستیم پس از 30 سال دومین آکادمی بین المللی تیراند
ازی را بعد از کشور فنلاند  راه اندازی کنیم که تا کنون در آن چهار دوره آموزشی برگزار شد و دوره بعدی آن دو هفته آینده برگزار خواهد شد .

هاشمی ضمن اشاره به کرسی های بین المللی تیراندازی ابراز داشت: برای اولین بار سه کرسی از کرسیهای کنفدراسیون آسیا به ایران اختصاص یافت که خودم به عنوان عضو هیات اجرایی،آقای حقیقت به عنوان عضو کمیته فنی و خانم ندا نوذری عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون آسیا انتخاب شدیم.

وی گفت: برای نخستین بار سه سهمیه المپیک لندن را کسب کنیم که این موفقیت بدون برنامه ریزی صحیح و اجرای منظم آن بدست نمی آیدو امیدورام بتوانیم با حمایتهای مسئولین ورزشی زمینه کسب اولین مدال المپیکی تیراندازی را نیز فراهم آوریم که البته کار سختی است ولی غیر ممکن نیست.

سیدمهدی هاشمی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص تهیه سلاح ملی پوشان و تیراندازان گفت:متاسفانه باید بگویم تعرفه سلاح و مهمات ورزشی در ایران زیاد است هر چند گمرک همکاری داشته ولی این مشکل به صورت کامل برطرف نشده است از طرفی برخی تحریم ها نیز بی تاثیر نبوده ولی ما از طریق فدراسیون جهانی در حال بررسی آن هستیم و شکایت هم کرده ایم هر چند در سلاح خفیف خودمان داریم با همکاری وزارت دفاع  تولید را شروع می کنیم.

سیدمهدی هاشمی در خصوص وضعیت مالی فدراسیون اظهار داشت: با شکل‌گیری وزارت ورزش و جوانان پشتیبانی مالی از ما بهتر شده است ولی از بدهی‌های گذشته ما کاسته نشده است از طرفی پاداش بازیکنانی که در رقابت‌های آسیایی مدال گرفته‌اند تا اواخر بهمن‌ماه پرداخت می‌شود.

 رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص برنامه آماده سازی فدراسیون برای تیراندازان المپیکی تصریح کرد:در تیراندازی سهمیه المپیکی برای فرد خاصی نیست بلکه سهمیه متعلق به کشور است ولی فعلا فدراسیون برنامه ریزی خود را برای آماده سازی سه تیرانداز کسب کننده سهمیه المپیک (مه لقا جام بزرگ ، الهه احمدی و ابراهیم برخورداری)انجام می دهد ولی در نهایت قبل از المپیک کمیته فنی است که نفرات اعزامی به المپیک را تائید نهایی می کند.

وی در خاتمه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر وارد مجلس شود توجه ویژه ای به تیراندازی خواهد داشت یا خیر گفت:از آنجاییکه عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم هستم مطمئنا نگاه حمایتی و نظارتی بیشتری در زمینه ورزش خواهم داشت.

 

۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ۱۳:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.