کشتی پهلوانی واحد درسی دانشجویان چینی می شود

کشتی پهلوانی به عنوان درس اختیاری به دانشجویان دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شانگهای چین ارایه می شود.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛دبیرکل و مدیر پروژه روانشناسی فرهنگی، سنتی و اجتماعی کشتی در مرکز مطالعات و تحقیقات دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شانگهای در دیدار با رییس کمیته علمی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای گفت: کشتی پهلوانی ایران به عنوان یک موضوع با اهمیت و جالب ورزشی و فرهنگی در میان دانشجویان علوم ورزشی رواج پیدا کرده و آمادگی زیادی برای فراگیری فنون کشتی پهلوانی وجود دارد.

در این جلسه دکتر خشایار صرافی رییس کمیته علمی کشتی پهلوانی IZSF و استاد دانشگاه شیکاگو گفت: با استقبال شایان توجه دانشجویان چینی، برنامه ها و کارگاه های آموزشی نظری و عملی بیشتری درباره کشتی پهلوانی و زورخانه در دانشگاه شانگهای برگزار می شود.

دکتر صرافی افزود: امروز، پروژه  تحقیقاتی ‌و آموزشی کشتی‌ پهلوانی بیشترین اقبال را در میان استادان و مربیان دانشگاه شانگهای دارد.

در این جلسه استاد «بای» ‌رییس دانشکده، استاد «لینگ» دبیر و رییس آموزش علوم ورزشی، همراه با "خی" از اساتید دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شانگهای  با حمایت از برنامه ی صورت گرفته تاکید کردند درس کشتی پهلوانی به عنوان واحد انتخابی  در دانشگاه شانگهای تدریس می شود.

دانشکده علوم ورزشی شانگهای هم اکنون برنامه کارگاه های کشتی پهلوانی در ترم جدید دانشگاهی را دنبال می کند.
۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ۱۳:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.