دیدار علی آبادی با ماریو پسکانته نائب رئیس IOC و لوچیانو نائب رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی

دیدار علی آبادی با ماریو پسکانته نائب رئیس IOC و لوچیانو نائب رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی
مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و نائب رئیس شورای المپیک آسیا ضمن سفر به کشور ایتالیا با ماریو پسکانته نائب رئیس کمیته بین المللی المپیک ولوچیانو روسی نائب رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی دیدار وگفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ادامه دیدار های مسئولین کمیته ملی المپیک با روسای کمیته ملی المپیک دیگر کشورها و مسئولین فدراسیونهای جهانی جهت عقد تفاهمنامه و ایجاد تعاملات و ارتباطات ورزشی مهندس علی آبادی بعد از سفر به لندن(حضور در نشست های تخصصی المپیک 2012 لندن) سفری به ایتالیا داشت تا با مسئولین ورزشی این کشور دیدار و گفتگو کند.

در این سفر رئیس کمیته ملی المپیک و نائب رئیس شورای المپیک آسیا ضمن دیدار با ماریو پسکانته نائب رئیس ایتالیایی کمیته بین المللی المپیک خواستار افزایش تعاملات و ارتباطات ورزشی بین ایران و IOC در زمینه های مختلف شد.

علی آبادی در دیدار با پسکانته عنوان داشت:طی سالهای اخیر با حمایت دولت سرمایه گذاری وسیعی در بحث تقویت زیر ساختهای ورزشی و افزایش سرانه آن صورت گرفته  و شاهد جهش عظیمی در ابعاد همگانی و قهرمانی در ورزشی ایران بودیم بطوریکه در بازیها آسیایی 2010 نمایندگان ایران توانستند به عنوان چهارمی این بازیها دست یابند.

وی ادامه داد:کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران برای ادامه روند رو به رشد ورزش خود در عرصه بین المللی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و انتظار داریم شما که نائب رئیس آقای ژاک روگ هستید ضمن حمایت از ایران در کمیته بین المللی المپیک ما را در این زمینه یاری نمایید.

سپس پسکانته نائب رئیس کمیته بین المللی المپیک ضمن خوشامد گویی به رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان عنوان داشت:ایران و ایتالیا از دیر باز با یکدیگر قرابت فرهنگی و تاریخی داشته و موفقیت های ورزشکارارن ایرانی در عرصه جهانی و رقابتهای گزینشی المپیک نشان می دهد طی این سالها کارهای موثری از سوی مسئولین ایرانی صورت گرفته که بدون شک در این بین کمیته ملی المپیک در آن نقش بسزایی داشته اند.

وی ادامه داد:به عنوان عضوی از خانواده بزرگ المپیک مطمئن باشید آماده ایم تا تجربیات خود را در اختیار ایرانیان قرار دهیم و بر برگزاری اردوهای مشترک و ضرورت همکاری ورزشی بین دو کشور تاکید داریم و آماده ایم در کشورمان میزبان مربیان ایرانی در دوره های آموزشی باشیم.

در ادامه این سفر مهندس علی آبادی دیداری نیز با لوچیانو روسی نائب رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی داشت که در این دیدار رئیس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به رشده خیره کننده تیراندازی ایران طی سالهای اخیر ابراز امیدواری کرد تا با مدیریت دلسوزانه ای که در راس فدراسیون تیراندازی کشورمان وجود دارد مسئولین فدراسیون جهانی قدر این فرصت را دانسته و برای کمک به رشد این رشته ورزشی در ایران نهایت همکاری را داشته باشند.

در ادامه این دیدار نائب رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی ضمن اشاره به رشد تیراندازی ایران در سالهای اخیر عنوان داشت:تیراندازی ایران طی سالهای اخیر رشد محسوسی داشته و باید گفت با توجه به رشدی که تیراندازان ایرانی در رقابهای متعدد بین المللی داشته اند فراسوی روشنی را برای این رشته در ایران پیش بینی می کنم.

وی ادامه داد:فدراسیون جهانی تیراندازی برای کشورهایی همچون ایران که سرمایه گذای خوبی در این رشته داشته اند احترام زیاد قائل بوده و آنها را برای این روند رو به رشد در عرصه جهانی یاری خواهد کرد.

شایان ذکر است:ماریو پسکانته  از سال 2009 تاکنون نائب رئیس کمیته بین المللی المپیک بوده و از سال 2006 تا 2009 نیزعضو هیات اجرایی ioc بود و سمتهای مختلفی همچون دبیر کلی کمیته ملی المپیک ایتالیا به مدت 20 سال،ریاست کمیته و سرپرستی کاروان بازیهای المپیک مونترال1976،مسکو 1980،لس آنجلس 1980،سئول 1988 و بازیهای المپیک زمستانی اینسبورک 1976 را نیز بر عهده داشت.


۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ۱۲:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.