دیدار وزرای ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین؛دکتر عباسی: آزادی فلسطین غایت آرزوی مردم آزادی خواه ایران است

دیدار وزرای ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین؛دکتر عباسی: آزادی فلسطین غایت آرزوی مردم آزادی خواه ایران است
در دیدار محمد ابراهیم المدهون، وزیر جوانان و ورزش فلسطین با دکتر عباسی، وزیر ورزش و جوانان کشورمان توسعه همکاری ها و گسترش ارتباطات میان دو ملت ایران و فلسطین مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوان، عصر امروز در این دیدار دکتر عباسی با اشاره به مشترکات فرهنگی و دینی دو کشور، به حساسیت ملت ایران در خصوص موضوع فلسطین و ملت این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) آزادی فلسطین غایت آرزوی مردم آزادی خواه ایران بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور برادران فلسطینی ما در ایران فرصت تبادل اندیشه ها در دو حوزه ورزش و جوانان را فراهم می کند، تصریح کرد: باوجود تنگناهایی که صهیونیست برای ممانعت از رشد جوانان کشورهایی همچون ایران و فلسطین ایجاد می کند، خوشبختانه هر دو کشور توانسته اند در حوزه های مختلف علمی، ورزشی ، هنری و فرهنگی به موفقیت های درخشانی دست پیدا کنند.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان از تشکیلات بسیج به عنوان یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران که توانسته بخش عظمی از جوانان را تحت پوشش قرار دهد نام برد و افزود: در جریان جنگ تحمیلی این تشکیلات با دست خالی اما بسیار متحد و منسجم در برابر دشمن ایستادگی کرد تا به پیروزی رسید و پس از جنگ نیز در بخشهای مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی گامهای بلندی را برداشت.

وی گفت: یکی از دلایلی که صهیونیستها نسبت به آن نگرانی دارند همین مقوله است برای همین هم ترور دانشمندان، اندیشمندان و محققان جوان ایرانی را در دستور کارخود قرار داده است .

دکتر عباسی همچنین در خصوص دستاوردهای ایران در حوزه ورزش به صدر نشینی جمهوری اسلامی ایران در 5 رشته در جهان اشاره کرد و افزود: در المپیک لندن به عنوان بزرگترین رویداد ورزشی جهان ،ایران با 60 نماینده حضور پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ازپیشنهادات سازنده استقبال می کند و این آمادگی را دارد که در دو حوزه جوانان و ورزش تبادل اطلاعات و همکاری مستمر و پر ثمر داشته باشد.

در ادامه این نشست محمد ابراهیم المدهون با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش جوانان و و ورزش این کشور، گفت: این اقدامات در حالی انجام شده که غزه به عنوان یکی از شهرهای فلسطین در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و ورزشی تحت محاصره قرار دارد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از جنبش مقاومت، پیشنهاد تشکیل اردوهای مشترکی میان دو کشور برای تبادل علمی، فرهنگی و ورزشی را مطرح کرد و گفت: با برگزاری چنین ارتباطاتی، اتحاد و وفاق بین جوانان دو ملت استحکام بیشتری پیدا خواهد کرد.


۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ۰۹:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.