استقبال از دکتر عباسی با اجرای ورزش زورخانه ورزشکاران عراقی

استقبال از دکتر عباسی با اجرای ورزش زورخانه ورزشکاران عراقی
دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان که به دعوت همتای خود مهندس جاسم محمد جعفر به عراق سفر کرده بود با حضور در کاظمین با استقبال ورزشکاران زورخانه ای این شهر روبرو شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ؛ این دیدار که در سفر وزیر ورزش و جوانان به کشور عراق صورت گرفت با اجرای ورزش زورخانه توسط تیم کاظمین همراه بود عبدالکریم جاسم البصری رییس فدراسیون زورخانه عراق و عضو مجلس استان بغداد گزارشی از فعالیت های زورخانه در عراق و افتخارات این کشور در عرصه جهانی این رشته ارایه کرد و خواستار حمایت وزیر ورزش و جوانان کشورمان از ساخت زورخانه در عراق و فعالیت های فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای شد.

تیم ملی زورخانه عراق در کنار آذربایجان و افغانستان از مدعیان خارجی قهرمانی این رشته است و در سومین دوره جام جهانی که آذرماه 1390 در بلاروس برگزار شد در جایگاه نایب قهرمانی قرار گرفت و تیم جوانان آن کشور نیز در غیاب ایران قهرمان رقابت های آسیایی تاجیکستان شد.

ورزش زورخانه در عراق قدمتی چندصد ساله دارد و رژیم بعث تلاش زیادی کرد که زورخانه ها را از بین ببرد و آخرین زورخانه ها در بغداد در اوایل دهه 1980میلادی توسط رژیم صدام تخریب شد. عراق یکی از اعضای موسس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای است و وزیر ورزش و جوانان این کشور مهندس جاسم جعفر نایب رییس IZSF می باشد. ورزش زورخانه هم اینک در شهرهای بغداد، کاظمین، نجف الاشرف، کربلا و بصره فعال می باشد.

فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با همکاری وزارت ورزش و جوانان عراق و کمک خیرین، به زودی عملیات ساخت زورخانه عباس ابن علی (علیه السلام) را در شهر کربلاء آغاز می کند.

۹ بهمن ۱۳۹۰ ۱۶:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.