رئیس فدراسیون اسکی : المپیک زمستانی نوجوانان کانون اشاعه فرهنگ کشورهاست


عیسی ساوه شمشکی طی مصاحبه ای در محل بازیهای المپیک نوجوانان گفت: روز چهارشنبه غرفه جمهوری اسلامی ایران به همراه 9 کشور دیگر در محل باریها دائر می شود تا ماهیت المپیک نوجوانان که اشاعه فرهنگ ورزش است توسط  ورزشکاران تیم ایران در خصوص چگونگی حضورشان در این رویداد جهانی به گفتگو پرداخته شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون ؛ رئیس فدراسیون اسکی نفس برگزاری این رقابتها را باتوجه به تاکید ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک اینچنین تشریح کرد : مدال آوری در این مسابقات از درجه اهمیت کمتری قرار دارد چرا که آشنائی ورزشکاران با روح المپیزم و تمرین برای ورود به المپیک اصلی از مهمترین برنامه های این بازیها است . همانطور که از نتایج شاهد بودیم بسیاری از کشور های مهم جهان و صاحب نام در اسکی با حداقل نفرات خود راهی این بازیهای شدند.

ساوه شمشکی خاطر نشان کرد : در این بازیها رده بندی مدال و رتبه بندی کشورها وجود ندارد تا هدف برای کسب مدال مانع از پیشرفت نوجوانان در مراحل بعدی زندگی نگردد.

وی از 38 کشور عضو فدراسیون جهانی نام برد که مجوز حضور در مسابقات را به واسطه کسب امتیاز جهانی لازم برای ورزشکاران نوجوان خود نداشتند و نتوانستند در این رقابتها حاضر شوند وافزود : حضور اسکی بازان نوجوان ایران در 2 رشته آلپاین و صحرانوردی و همچنین بانوان نشانه توانائی ایران برای حضور در تمامی رقابتهای مهم جهانی و المپیک است که کسب مدال های رنگارنگ در بازیهای آسیائی زمستانی آلماتی سال 2011 قدرت ما را در آسیا به نمایش گذاشت و امیدواریم که این روند در مسابقات آتی همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس فدراسیون اسکی در پایان در خصوص غرفه ایران در محل برگزاری این بازیها گفت : قرار است تا دانش آموزان اطریشی که فرهنگ ورزشی و اجتماعی کشورها را بررسی کردند در این روز با حضور اعضا تیم ایران در رابطه با فرهنگ  ایران و چگونگی حضورشان با مخاطبین به گفتگو بپردازند.

وی در پایان از مسئولان محترم وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک که موجبات کسب سهمیه المپیک ورزشکاران را فراهم نمودند و در حال حاضر بابرپائی غرفه ایران در دهکده کار فرهنگ ورزشی کشور عزیزمان صورت می پذیرد تشکر و قدردانی نمود.

۲۸ دی ۱۳۹۰ ۱۲:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.