دکتر پورکاظمی خبر داد؛ کاهش آمار دوپینگ ورزشکاران ایران در سال 2011

دکتر پورکاظمی خبر داد؛ کاهش آمار دوپینگ ورزشکاران ایران در سال 2011
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) گفت: آمار دوپینگ ورزشکاران ایرانی در سال 2011 نسبت به سال2010 کاهش ملموسی(2 دهم درصد) داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون  دکتر لطفعلی پورکاظمی  در تشریح آمار دوپینگ سال 2011 ورزشکاران کشورمان، افزود: در مجموع طی  این سال تعداد 730 نمونه تست دوپینگ  توسط افسران نادو از ورزشکاران اخذ شد که  در این بین تعداد 20 نمونه مثبت اعلام شد.
وی با بیان اینکه از ورزشکاران اکثر فدراسیون های ورزشی تست دوپینگ گرفته شده است، ادامه داد: هیچ کدام از این فدراسیون ها در معرض تعلیق قرار نمی گیرند چرا که این تست ها در مسابقات و اردوهای داخلی گرفته شده است.

دکتر پورکاظمی در ادامه جزئیات تست های به عمل آمده از ورزشکاران را به این شرح اعلام کرد:
-از فدراسیون وزنه برداری تعداد 63 نمونه به عمل آمده 5 نمونه مثبت بوده که این نمونه ها مربوط به مسابقات لیگ جوانان باشگاههای کشور در اهواز و در بهمن ماه 89 بود و ارتباطی به تیم های ملی نداشت.

-از فدراسیون دوومیدانی 57 نمونه اخذ شد که 4 نمونه مثبت بود.
- از 52 نمونه ووشو 4 نمونه مثبت بود.
-از56 نمونه دوچرخه سواری 2 نمونه مثبت بود.
-همچنین فدراسیون های کشتی، والیبال، بسکتبال، هندبال و ورزش های جانبازان و معلولان هر کدام یک نمونه مثبت داشتند. ضمن اینکه در سایر فدراسیون های همه تست های به عمل آمده منفی بود.

 دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با بیان اینکه نتایج تست های که توسط وادا(آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) گرفته می شود توسط  همین نهاد بین المللی اعلام می شود، خاطر نشان کرد: از کلیه فدراسیون هایی که در مدت  یاد شده همکاری لازم را با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ داشتند و در این رابطه کلاس های آموزشی مبارزه با دوپینگ برای مربیان و ورزشکاران آنها برگزار نمودند صمیمانه قدردانی می شود و امیدواریم  روز به روز شاهد کاهش آمار دوپینگ ورزشکاران کشورمان باشیم.
۲۵ دی ۱۳۹۰ ۱۱:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.