اولین دوره بازیهای المپیک زمستانی نوجوانان افتتاح شد ؛ اینسبروک سومین جشن المپیک را گرفت

اولین دوره بازیهای المپیک زمستانی نوجوانان اینسبروک اتریش با حضور 1000 ورزشکار از 70 کشور در حالی افتتاح شد که سومین جشن المپیک زمستانی ورزش این کشور در تاریخ به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ افتتاح نخستین دوره بازهای المپیک زمستانی نوجوانان در محل پرش با اسکی شمال شهر اینسبروک و در همان جائی که المپیک زمستانی سال 1964( نهمین دوره) و 1976( دوازدهمین دوره) آغاز شد ، برگزار گردید. 

در این مراسم که با نورافشانی همراه بود فرانتس کلامر قهرمان اسطوره ای المپیک و دارنده مدال طلای المپیک 1976 در اسکی سرعت مشعل را حمل و به مشعل اصلی بازیها رساند.

شعار این بازیها اشتیاق ورزشکاران برای دوستی است . در آئین گشایش این بازیها ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک طی سخنانی گفت : المپیک نه تنها برای رقابت است بلکه برای آموختن است ، این شب نشانه ورود شما به المپیک اصلی خواهد بود.

گفتنی است؛ نخستین دوره بازی های المپیک زمستانی نوجوانان از 13 تا 22 ژانویه برگزار خواهد شد.تیم اسکی آلپاین ایران متشکل از نیما بها و حدیث احمدی و همچنین یعقوب کیا شمشکی در اسکی صحرانوردی نمایندگاه کشورمان در این مسابقات خواهند بود .
 

۲۵ دی ۱۳۹۰ ۰۹:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.