ژاک روگ:امروز به کمک اسپانسر و پخش تلویزیونی است که 204 کشور در المپیک شرکت می کنند

ژاک روگ:امروز به کمک اسپانسر و پخش تلویزیونی است که 204 کشور در المپیک شرکت می کنند
امروز با کمک اسپانسرهای مالی و حقوق پخش تلویزیونی است که 204 کمیته المپیک جهان می توانند ورزشکاران خود را به بازیهای المپیک بفرستند.
ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک به مناسبت 200 روز مانده به بازیهای المپیک 2012 در گفتگو با شبکه بین المللی RTLبا اعلام این مطلب عنوان داشت:امروز ورزش بدون منابع مالی امکان پذیر نیست ولی این ورزش است که باید پول و هزینه را کنترل و هدایت کند اگر چه هنوز بخشی از تفکرات عمومی بر این باورند که این پول است که باید ورزش را کنترل کند.

وی ادامه داد:البته این افراد فراموش می کنند که در این صورت ورزش در شرایطی نابرابر و جامعه گریز قرار می گیرند چرا که در این صورت تنها کشورهای ثروتمند می توانند ورزشکاران خود را به بازیهای المپیک بفرستند.

روگ ادامه داد: در واقع و در حال حاضر تقریبا 120 تا 130 کشور هستند که می توانند ورزشکارانشان را با هزینه های خودشان به بازیهای المپیک بفرستند و مابقی کشورها برای اعزام به المپیک با مشکل و نبود منابع مالی لازم برخودار هستند ولی امروز به کمک اسپانسر و پخش تلویزیونی مسابقات است که 204 کشور جهان میتوانند ورزشکاران خود را به بازیهای المپیک بفرستند.

وی در خصوص میزبانی قطر برای المپیک 2020 گفت: غیر قابل انکار نیست که قطر توانایی مالی و امکاناتی بسیاری برای میزبانی این رقابتها دارد و سرمایه گذاری خوبی هم در این زمینه  انجام داده است و تجربه میزبانی بازیهای آسیایی 2006 را هم دارد ولی برگزاری مسابقات در ماه مارس ماهی که هر چند از نظر آب هوایی به اندازه کافی معتدل است اما باز هم مشکلات خودش را خواهد داشت که ما در حال بررسی آن با کمک کمیسیون ارزشیابی شرایط میزبانی رقابتها هستیم.
۲۱ دی ۱۳۹۰ ۱۰:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.