در دیدار رئیس فدراسیون همگانی ترکیه و دبیر کل مطرح شد؛افشارزاده:ضامن سلامتی جامعه افزایش ورزش همگانی است

در دیدار رئیس فدراسیون همگانی ترکیه و دبیر کل مطرح شد؛افشارزاده:ضامن سلامتی جامعه افزایش ورزش همگانی است
بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک در دیدار با رئیس فدراسیون همگانی ترکیه افزایش ورزش همگانی در هر جامعه ای را ضامن سلامتی مردم آن دانست.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ "اردال زوربا" رئیس فدراسیون همگانی ترکیه و مهمت گونای عضو هیات رئیسه فدراسیون همگانی با حضور در کمیته ملی المپیک دیداری با بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته داشتند.

در ابتدا این دیدار افشارزاده ضمن خیر مقدم به مسئولین فدراسیون همگانی ترکیه اظهار داشت:اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت بزرگ ایران و ترکیه باعث گردیده تا مسئولان ورزشی این دو کشور مراودات خوبی با یکدیگر داشته باشند بطوریکه در اکثر رقابتهای بین المللی که در ایران و یا ترکیه برگزار می شود همیشه تیمهایی از دو کشور در آن حضور دارند که این امر باعث ارتقاء فنی ورزشکاران دو کشور می شود.

وی ادامه داد:اگر چه در بازیهای المپیک ورزش قهرمانی در دستور کار است ولی بر اساس منشور المپیک هدف از برگزاری این رقابتها جدای از افزایش صلح و دوستی و ایجاد شادابی و نشاط ،همان تبلیغ ورزش در ابعاد همگانی آست چرا به هر اندازه  ورزش در بین جامعه و یا مردم افزایش یابد به همان اندازه از هزینه های درمان و افزایش ناهنجاریهای اجتماعی کاسته خواهد شد و در هیچ کشوری ورزش قهرمانی بدون توجه به ورزش همگانی رشد نمی کند و انصافا در کشورمان مسئولین ورزش همگانی بسیار دلسوزانه و پر تلاش در این زمینه فعالیت می کنند.

در ادامه اردال روزبا رئیس فدراسیون همگانی ترکیه ضمن تشکر از میهمان نوازی ایرانیان اظهار داشت:طی ملاقاتهایی که در این مدت با مسئولین ورزشی کشور شما و همچنین بازدیدی که از امکانات ورزش ایران داشتم باید بگویم دولت جمهوری اسلامی ایران حمایتهای خوبی از ورزش بخصوص در امر همگانی دارد و دو کشور ایران و ترکیه بدون شک می توانند از تجربیات خود در این زمینه استفاده کنند.

وی تصریح کرد:بدون شک موفقیت ورزش کاران ایرانی و ترکیه ای در رقابتهای بین المللی موجب افتخار هر دو کشور است و ما ایران را کشور دوست و برادر خود می دانیم و با توجه به قرابت تاریخی و فرهنگی هیچ چیزی نمی تواند ما را از هم دور کند و بدون تردید دو کشور می توانند همچون گذشته دوستان خوبی در امر ورزش باشند.

۲۰ دی ۱۳۹۰ ۱۰:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.