علی آبادی :ووشو می تواند تعداد مدالهای ورزش ایران در بازیهای آسیایی را افزایش دهد

علی آبادی :ووشو می تواند تعداد مدالهای ورزش ایران در بازیهای آسیایی را افزایش دهد
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان صبح روز دوشنبه گذشته با حضور در آکادمی ووشو از امکانات و تجهیزات این آکادمی بازدید به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛مهندس "محمد علی آبادی" با حضور در آکادمی ووشو بعد از بازدید از امکانات این فدراسیون در جلسه ای با مسئولان فدراسیون ووشو با اشاره به مدال آوری این رشته در بازیهای آسیایی گوانگجو گفت: ووشو با مدیریت دکتر "مهدی علی نژاد" امروز به جایی رسیده است که جزو موفق ترین رشته های ورزشی است و قطعا با همین روال نوار پیروزی های ووشو ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بعد از کسب عنوان چهارمی کاروان ایران در بازیهای آسیایی گوانگجو باید به فکر تثبیت این جایگاه و ارتقاء آن به رده سوم بیاندیشیم و دست یابی به این مهم با سرمایه گذاری در بخش بانوان ووشو دوچندان خواهد شد ضمن اینکه بانوان ووشوکار ما ثابت کرده اند که ظرفیت کسب مدال در رقابتهای بین المللی را خواهند داشت.

علی آبادی تاکید کرد: ووشو توانسته با تقویت بخش بانوان در رقابتهای آسیایی و جهانی خوش بدرخشد، ضمن اینکه اولین مدال طلای بانوان کشورمان در بازیهای آسیایی را تنها یک ووشو کار از آن خود کرد و قطعا این رشته خواهد توانست تعداد این مدال ها را در بخش بانوان افزایش دهد.

وی اضافه کرد: در بازیهای آسیایی گوانگجو 20 مدال طلا در کارنامه ایران به ثبت رسید و برای افزایش تعداد این مدال ها به 30 عدد باید با سرمایه گذاری در بخش بانوان این تعداد را افزایش دهیم و قطعا ووشو ظرفیت کسب مدال در این بخش را خواهد داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به موفقیت های ووشو در طول سالهای اخیر گفت: ووشو یکی از رشته های مدال آور در کشور است و به اعتقاد من باید در حد دانشگاهی هم فعالیت کند چرا که این رشته توانسته بعد از چین که مهد این رشته در دنیا است قرار بگیرد و امیدوارم با همین روال به کار خود ادامه دهد.

در ادامه این جلسه نیز مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو کشورمان در خصوص دانشگاهی شدن ووشو در کشور گفت: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است تا بتوانیم بهتر و موفق تر در این زمینه کار کنیم، ضمن اینکه در بخش بانوان و رده های پایه سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته که امیدوارم با این روال بتوانیم روزی چین را پایین تر از خود ببینیم چرا که با پتانسیلی که در ووشو می بینیم، دستیابی به این مهم دور از دسترس نیست.

وی در ادامه افزود: بیمه شده های ووشو در 4 سال اخیر با رشد 100 درصدی به حدود 44 هزار نفر رسیده و با حمایتهای وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک قطعا این آمار روز به روز افزایش خواهد یافت.

علی نژاد با اشاره به حمایتهای فدراسیون ووشو از تمامی هیات ها و دارا بودن 19 سکوی ساندا ، 19 خانه ووشو ، 6 تالوفیلد و 2 عدد فرش تالو تاکید کرد: همچنان برای رشد ووشو در تمامی استانها فعالیت خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم علاوه بر حفظ جایگاههای مناسب، تعداد مدالهای این رشته را دوچندان کنیم.

رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد:ووشو با امکانات و بودجه فعلی می تواند جایگاه نایب قهرمانی خود در آسیا و جهان را حفظ کند ولی بدون شک برای ارتقا نیاز به بودجه و امکانات بیشتری داریم که یک نمونه آن داشتن خانه ووشو در تمامی استانهاست.

سپس علی آبادی افزود: کمیته ملی المپیک حمایتهای همه جانبه ای را برای روند رو به رشد این رشته در کشور خواهد داشت چرا که با وجود تنوع و موفقیت های ووشو در کشور می توانیم  در بخش جوانان و بزرگسالان سردمدار رقابتهای آسیایی و جهانی باشیم.

علی آبادی ضمن اشاره به دیگر رشته ها تصریح کرد:در حال حاضر در بازیهای آسیایی بیش از نیمی از مدالها در رشته هایی همچون تیراندازی،قایقرانی،شنا و شیرجه،قایقرانی،دوومیدانی،ژیمناستیک تقسیم شده است لذا در این زمینه باید بیشتر از گذشته کار کنیم البته در تیراندازی،قایقرانی و دوومیدانی موفقیتهایی داشته ایم ولی هنوز جا برای کار داریم ما در واقع هر چقدر در این رشته ها سرمایه گذاری کنیم می توانیم در بازیهای آسیایی مطمئن تر برای دستیابی به جایگاه مورد نظر حرکت کنیم.

 وی ادامه داد : با وضع و امکانات موجود جایگاه ایران در بازیهای آسیایی باید یکی از عناوین سومی و چهارمی باشد و با توجه به اینکه کشورهایی همچون قزاقستان،چین تایپه و هند در تعقیب ما هستند توجه به مدال آوری در رشته های فوق و بخصوص بانوان دو پیامد مثبت برای ما خواهد داشت نخست اینکه با افزایش مدال های طلای خود جایگاه چهارمی خود را در بازیهای آسیایی تثبیت خواهیم کرد و نگرانی از بابت کشورهای تعقیب کننده نخواهیم داشت و دوم اینکه  از نظر مدال خودمان را به کشور سوم آسیا نزدیک می کنیم.


۲۰ دی ۱۳۹۰ ۰۹:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.