/جوایز ویژه برای نفرات اول تا دهم/ هزاران تهرانی پنج شنبه و جمعه در مراسم دوی روز المپیک شرکت می کنند

/جوایز ویژه برای نفرات اول تا دهم/ هزاران تهرانی پنج شنبه و جمعه در مراسم دوی روز المپیک شرکت می کنند
همایش دوی روز المپیک پنج شنبه و جمعه هفته جاری با حضور هزاران زن و مرد تهرانی دور دریاچه استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ همه ساله همزمان با روز المپیک(2 تیر) هزاران دونده در شهرهای و کشورهای مختلف دنیا برای گرامیداشت این روز بزرگ با هدف ایجاد تحرک و تاکید بر روحیه برابری و برادری با هم به رقابت می پردازند.
این مراسم امسال به دلیل برگزاری بازیهای آسیایی سنگاپور و حضور مسئولین کشورمان در این دوره از بازیها با تاخیر طی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری (1 و 2 مرداد ماه) برگزار می شود. بدین ترتیب که با هماهنگی دست اندرکاران کمیته ملی المپیک،مجموعه ورزشی آزادی تهران، تربیت بدنی نیروهای مسلح، شهرداری تهران، فدراسیون همگانی و فدراسیون دو میدانی هزاران بانوی تهرانی روز پنج شنبه و هزاران مرد تهرانی صبح جمعه از ساعت 30/8 در مسیری که دور دریاچه آزادی تهران تعیین و پیش بینی شده به رقابت خواهند پرداخت.
بر اساس این گزارش، طبق تمهیدات بعمل آمده به کلیه نفرات شرکت کننده لباس متحد الشکل و شماره های برای مشخص شدن نفرات برتر اعطا خواهد شد تا این همایش بزرگ با جلوه و نظم هر چه بیشتری برپا گردد. ضمنا با تصمیم مسئولین کمیته ملی المپیک به نفرات اول تا دهم این همایش جوایزی ویژه اهدا خواهد شد .
به منظور ایجاد انگیزه برای به اتمام رساندن مسابقات نیز برنامه ریزی شده تا نفراتی که به خط پایان می رسند در قرعه کشی ویژه که با هدایایی ویژه و گواهینامه بین المللی ارسالی از سوی IOC همراه خواهد بود شرکت نمایند.
گفتنی است،روز المپیک از سال 1948 برای گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته بین المللی المپیک در 23 ژوئن  که در واقع حیاتی نو به بازیهای المپیک بخشید برگزار می گردد. روز المپیک به منظور ایجاد برنامه عملیاتی ورزش و آموزش در  این بزرگداشت معرفی شده که هدف آن جمع آوری مردم در سطح هر چه گسترده تر در جهان برای تحرک و کسب تجربه و اهمیت به ارزش های المپیک یا به عبارتی برتری، دوستی و احترام می باشد.
روز المپیک بیش از یک  " دو " است
روز المپیک امروزه گامی بلند و رو به جلو برداشته تا صرفا بیش از یک رویدا " دو " باشد(در روز المپیک  کشورهای جهان به برگزاری دو سراسری و همگانی با نام روز المپیک می پردازند) مفهوم روز المپیک تحت عنوان تحرک ، فراگیری و اکتشاف  در حال حاضر کمیته های ملی المپیک کشورها را ترغیب می کند به اینکه با الهام از این موضوع علاوه بر برگزاری مسابقات نمادین " دو " روز المپیک، فعهالیت هایی در طیف گسترده تر برگزار نمایند.
این فعالیت ها می توانند رویدادهای ورزشی مردمی برای تحرک ، اکتشاف ورزش های جدید یا سمینارهای آموزش المپیک و برنامه های آموزشی را  شامل شود تا بدین ترتیب فراگیری راجع به ارزش های المپیک را برای شرکت کنندگان امکان پذیر سازد.
کمیته بین المللی المپیک به منظور پشتیبانی از کمیته های ملی المپیک در سازماندهی روز المپیک مجموعه آغاز بکار روز المپیک 2009 را تهیه کرده است که در ماه مارس برای  تمامی کمیته های ملی المپیک ارسال شد.

 

۲۷ تیر ۱۳۸۸ ۰۸:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.