بزرگداشت چهل و چهارمین سال در گذشت جهان پهلوان تختی؛وزیر ورزش و جوانان: ایران سرزمین پهلوانان است

بزرگداشت چهل و چهارمین سال در گذشت جهان پهلوان تختی؛وزیر ورزش و جوانان: ایران سرزمین پهلوانان است
مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سال در گذشت جهان پهلوان تختی اسطوره ورزش ایران با نام عصر یادبود با حضور دکتر محمد عباسی وزیر ورزش وجوانان در محل آکادمی مجموعه ورزشی انقلاب عصر دیروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  پایگاه خبری ورزش و جوانان در این مراسم که با حضور جمع کثیری از پیشسکسوتان، کشتی گیران و ورزشکاران برگزار شد.

دکتر عباسی گفت:ایران سرزمین پهلوانان است و ما در رشته های متعدد ورزشی افتخارآفرینانی داریم که در اخلاق و فضائل و صفات نیک انسانی، فتوت و جوانمردی سرآمد سایر جوانان هستند که باید معرفی شوند و مراسمی اینچنین این فرصت را در اختیار می گذارد تا در آغاز راه تاسیس وزارت ورزش و جوانان، با پهلوانان و جوانمردانی که در رشته اول ایران یعنی کشتی و ورزش زورخانه ای باعث سرفرازی ایران هستند هم صحبت شویم.

وزیر ورزش و جوانان از رهبر فقید انقلاب و شهدای 8 سال دفاع مقدس به عنوان پهلوانان واقعی نام برد و افزود: امام خمینی (ره)و جوانان غیرتمند کشورمان با ایستادگی در مقابل استکبار جهانی با غیرت و قدرت عصری را که رو به اضمحلال بود به سمت تعالی و اخلاقیات تغییر دادند.

وی ادامه داد: همه ما علاقمند به اعتلای نام وطن و به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با نام پرافتخار ولایت هستیم .
دکتر عباسی تاکید کرد:ورزش ما نیازمند مرشدان بزرگ است و من از شما می خواهم در هر بعد از ورزش، هر جا که نیاز است پیشنهادات خود را برای توسعه ورزش اخلاقی ارائه کنید. من و دوستانم افتخار خواهیم کرد که بگوییم ورزش ما را پهلوانان اداره می کنند واین ورزش پهلوان پروراست .

وزیر ورزش وجوانان در ادامه به تاریخچه ای از دلاوری های پهلوانان و جوانمردان ایران اشاره کرد و گفت: در معرفی این بزرگ مردان می توان گفت که اینان کسانی هستند که توانسته اند بر نفس خود غالب شوند. همانهایی که امنیت جامعه با وجود آنها تامین می شد، افرادی که بعنوان سمبل فضائل اخلاقی در جامعه معرفی می شدند و امروز باید این اسطوره های ورزشی رشد پیدا کرده و به جامعه معرفی شوند.

دکتر عباسی اظهار داشت: ملت ایران به وجود پوریای ولی، جهان پهلوان تختی و تمامی پهلوانان و نام آوران ورزش ایران افتخار می کند و به همه جوانان به ویژه ورزشکاران توصیه می کنم در راه این مردان تا ابد ماندگار گام بردارند، چرا که سعادت دنیا و آخرت در این مسیر قرار داده شده است .

وی از ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی به عنوان میراث کهن که ویژه ملت شریف ایران است نام برد و افزود: کدورتها و فاصله ها باعث می شود تا در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها وقفه ایجاد شود. در مقابل، در سایه تعاو ن و اتحاد است که موفقیت حاصل می شود و باید درسایه همدلی، فضائل اخلاقی را به کمک یکدیگر نه تنها در ورزش کشور گسترش دهیم، بلکه آحاد جامعه را نیز با این مضامین آشنا کنیم .
دکتر عباسی در پایان گفت: بی تردید دین مداری و اخلاق مداری ورزش ایران را به اوج می برد و نام قهرمانان کشورمان را در تاریخ ورزش جهان به بزرگی ثبت خواهد کرد.
۱۸ دی ۱۳۹۰ ۱۰:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.