توسط اعضای کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المپیک انجام شد؛ بررسی طرح بازنگری آیین نامه و حضور شایسته نمایندگان ایران در مجامع بین المللی

توسط اعضای کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المپیک انجام شد؛ بررسی طرح بازنگری آیین نامه و حضور شایسته نمایندگان ایران در مجامع بین المللی
دومین جلسه کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المپیک پنج شنبه در محل آکادمی بین المللی پینگ پنگ و با حضور مهندس شاهرخ شهنازی، محمد عزیزی ،ماندانا رسولی و حمیرا اسدی برگزار که طی آن بازنگری آیین نامه کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته به عنوان اولین موضوع در دستور کارقرارگرفت.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛در این نشست هر یک از اعضاء نظرات اصلاحی خود را اعلام و پس از بحث و تبادل نظر، اصلاحات موردنیاز در آیین نامه اعمال گردید. ضمنا مقرر شد پس از اصلاح آیین نامه، آیین نامه جدید جهت طرح در هیئت اجرایی و تصویب نهایی برای دبیرکل محترم ارسال گردد.
در ادامه این نشست موضوع به روز نمودن اطلاعات مربوط به افراد عضو در مجامع بین المللی ورزش مطرح گردید و مقرر شد فرم مشخصات اعضاء برای دریافت آخرین اطلاعات برای فدراسیون ها ارسال گردد. همچنین مقرر شد اطلاعات به روز شده اعضاء یادشده در سایت کمیته ملی المپیک درج شود و در جلسه آینده نیز از یکی از افراد شرکت کننده در اجلاس ها، سمینارها و یا دوره های آموزشی بین المللی دعوت به عمل آید تا ضمن حضور در جلسه، گزارش دستاوردها و تجارب خود در آن رویداد و همچنین پیشنهادات مورد نظر برای دیگر افراد اعزامی را به جلسه ارائه نمایند.
با توجه به اهمیت برگزاری کلاس های آموزشی برای تربیت سرپرستان تیم های اعزامی و همچنین ارتقاء دانش مسئولین روابط بین الملل فدراسیون ها مقرر شد آقای کبریایی زاده در جلسه آینده نسبت به معرفی یک نفر مدرس از وزارت خارجه و همچنین تعیین مفاد آموزشی کلاس های فوق اقدام لازم را به عمل آورند.
بر اساس این گزارش، در این نشست موضوع مهم حفظ کرسی های بین المللی ورزش و حمایت از نمایندگان کشورمان در مجامع بین المللی و پیش بینی راهکارهای موثر برای کسب هرچه بیشتر کرسی های بین المللی نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت های وزرات خارجه در راستای جلب حمایت دیگر کشورها در راستای کسب  کرسی های بیشتر استفاده شود.
تجربه نشان داده است که همکاری وزارت خارجه و سفارتخانه های کشورمان در کشورهای متبوع از جمله عوامل موثر در جلب حمایت سایر کشورها برای کسب آراء دیگر کشورها محسوب می شود. همچنین مقرر شد حمایت از افراد عضو در مجامع بین المللی بر اساس نتیجه ارزشیابی فعالیت آنان صورت پذیرد. با توجه به لزوم استفاده از تمام ابزارهای موجود برای کسب و یا حفظ کرسی های موجود بین المللی و حمایت از افراد عضو دراین مجامع مقرر شد پیشنهاد درج یک ماده جدید در اساسنامه کمیته ملی المپیک به نحوی که اعضاء مجمع و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک را موظف به حمایت از افراد عضو و کسب کرسی های جدید و یا حفظ آن نماید، برای دبیرکل محترم کمیته ارسال گردد.
در ادامه این نشست خانم رسولی گزارش تدوین اساسنامه ورزای ورزش کشورهای آسیایی را ارائه نموده و مقرر شد در جلسه آینده اساسنامه اصلاح شده در جلسه مطرح گردد.
در مورد انجام برنامه ریزی های لازم برای برقراری ارتباطات موثر با دیگر کشورها و  سفارتخانه های آنها در جهت منافع ملی ورزش کشور نیز مقرر شد با توجه به رویدادهای آتی رایزنی های لازم از طریق وزارت خارجه با سفارتخانه های متبوع آنها در کشور صورت پذیرد تا جامعه ورزش کشور از تسهیلات و امکانات بیشتری برای تبادلات ورزشی برخوردار شود. همچنین مقرر شد به منظور بهره مندی هرچه بیشتر از حمایت ها و مساعدت های وزارت امور خارجه در جلسه آینده از مسئولین و افراد کلیدی وزارت امور خارجه دعوت به عمل آید تا هماهنگی های موردنیاز برای انجام همکاری های متقابل آتی صورت پذیرد.

 

 

۲۷ تیر ۱۳۸۸ ۰۸:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.