فدراسیون جهانی جودو نحوه کسب سهمیه المپیک لندن را اعلام کرد

فدراسیون جهانی جودو نحوه کسب سهمیه المپیک لندن را اعلام کرد
آن چه در سایت فدراسیون جهانی منتشر شده، علاوه بر 22 نفر اول رنکینگ جهانی سهمیه‌های جدیدی برای قاره‌ها در نظر گرفته شده است.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک فدراسیون جودو و کوراش، کنفدراسیون جهانی جودو با یادآوری پایان مسابقات کسب سهمیه المپیک در سال 2011 نخستین مسابقه سال 2012 میلادی را رقابت‌های بزرگ مسترز اعلام کرده است که 14 و 15 ژانویه در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود. شرایط این مسابقات به گونه‌ای است که 16 جودوکار اول رنکینگ جهانی به دعوت از فدراسیون جهانی اجازه شرکت در رقابت‌های مسترز را دارند. نفر اول این مسابقات 400 امتیاز کسب می‌کند که اندوخته خوبی برای کسب سهمیه المپیک می‌باشد.

سایت فدراسیون جهانی نوشته است جودو برای نخستین بار در سال 1964 وارد المپیک شد. در این سال بازی‌های المپیک در توکیو ژاپن برگزار شد. به جز المپیک مکزیکوسیتی در سال 1968، رشته ورزشی جودو در همه المپیک‌ها شرکت داشته است. تا المپیک 1992 بارسلونا فقط مردان به رقابت با یکدیگر می‌پرداختند اما در المپیک بارسلونا زنان جودوکار نیز اجازه یافتند تا در المپیک حضور داشته باشند.

و اما المپیک لندن؛ 46 مدال برای جودو در لندن توزیع می‌شود که از این تعداد مدال، 14 طلا، 14 نقره و 28 برنز در نظر گرفته شده است. مردان در 7 وزن و زنان نیز در 7 وزن به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

این سایت همچنین به نحوه کسب سهمیه المپیک لندن اشاره کرده و نوشته است: «22 نفر اول رنکنیگ جهانی در پایان مسابقات کسب سهمیه المپیک به طور مستقیم مسافر لندن خواهند شد با این توضیح که از هر کشور جودوکار برتر رنکینگ اجازه دارد در المپیک حضور پیدا کند. به عنوان مثال کشوری مثل ژاپن که به طور متوسط 3 جودوکار  در بین 22 نفر اول رنکینگ جهانی دارد تنها جودوکاری از این کشور اجازه حضور در المپیک را خواهد داشت که وضعیت بهتری در رنکینگ داشته باشد.»

این سایت در ادامه آورده است: «علاوه بر 22 نفر اول رنکینگ جهانی، قاره‌ها نیز شامل سهمیه‌ای جدا خواهند شد بدین صورت که 12 سهمیه در بخش مردان به قاره آسیا تعلق گرفته است. بهترین نفرات برتر هر قاره در رنکینگ جهانی می‌توانند یکی از 12 سهمیه را از آن خود کنند.» با این شرایط جدید محمدرضا رودکی جودوکار سنگین وزن کشورمان یکی از جودوکارانی خواهد بود که سهمیه المپیک لندن وی قطعی به نظر می‌رسد. چراکه وی از وضعیت بهتری در رنکنیگ نسبت به دیگر آسیایی‌ها برخوردار می‌باشد.  دیگر جودوکاران کشورمان نیز با شرایطی روبرو هستند که شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک و همچنین مسابقات آسیایی ازبکستان که برای اندوختن امتیازات بسیار مهم می باشد، می‌تواند امیدواری بیشتری برای کسب سهمیه المپیک برای جودوی کشورمان باشد. چراکه تعداد آسیایی‌ها  در رنکینگ جهانی بین رتبه  22 و 50 کم می باشد و این بهترین فرصت خواهد بود تا علی معلومات، امیر قاسمی‌نژاد و جواد محجوب که در حدود رنکینگ 35 المپیکی می‌باشند، در چند مسابقه و بدست آوردن امتیازات لازم در شرایط مناسب‌تری، مسافر لندن شوند.

طبق نوشته سایت فدراسیون جهانی 20 وایلدکارت هم برای کشورهایی در نظر گرفته شده است که سهمیه ای برای شرکت در المپیک لندن کسب نکرده اند. فدراسیون جهانی این امتیاز را به کشور میزبان داده است تا خارج از قوانین کسب سهمیه، با 14 جودوکار در مسابقات شرکت کند. در مجموع 386 جودوکار از سراسر جهان در المپیک لندن گرد هم می آیند تا هنر المپیک را به نمایش بگذارند.
۵ دی ۱۳۹۰ ۱۰:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.