نخستین نشست هم اندیشی ورزش همگانی؛اکبرآبادی : وزارت ورزش و جوانان نگاه جدی به ورزش همگانی دارد

نخستین نشست هم اندیشی ورزش همگانی؛اکبرآبادی : وزارت ورزش و جوانان نگاه جدی به ورزش همگانی دارد
معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی گفت: وزارت ورزش و جوانان در راستای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری ها ، ترغیب آحاد جامعه برای پرداختن به ورزش ، پرکردن اوقات فراغت ، افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد حس همکاری نگاه جدی به ورزش همگانی دارد.

به گزارش روابط عمومی کمیته و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان مرضیه اکبر آبادی در نخستین نشست هم اندیشی ورزش همگانی، پایه و اساس ورزش عمومی را خانواده معرفی کرد و اظهار داشت :در چارت جدید وزارت ورزش و جوانان، ورزش بانوان و ورزش همگانی در یک حوزه دیده شده است چرا که بانوان به عنوان محور اصلی یک خانواده در گسترش ورزش می توانند بسیار موثر باشند .

وی ادامه داد: برنامه ها و فعالیتهای دفتر توسعه ورزش همگانی تاثیر شگرفی در ارتقاء سلامت، افزایش امید و بهبود کیفیت زندگی عمومی جامعه خواهد داشت و به همین دلیل تدوین چشم انداز مناسب در راستای نهادینه کردن فرهنگ وتوسعه برنامه های عمومی کردن ورزش ضروری به نظر می رسد.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی در ادامه از تدوین سند راهبردی دفتر توسعه ورزش همگانی برنامه پنجم توسعه در بخش تربیت بدنی و ورزش خبر داد و افزود : این سند می تواند ضمن ارائه چشم انداز روشن برای ورزش همگانی، در برنامه نویسی وسیاستگذاری در استانها و شهرستانهای کشور نیز راهگشا باشد.

وی تاکید کرد: ‌لازمه هویت بخشیدن به سند راهبردی دفتر توسعه ورزش همگانی اجرای آن در سطح کشور است که بخش مهمی از این سند می بایست در استانها و شهرستانهای کشور اجرایی شود.

اکبرآبادی به مکمل های توسعه ورزش همگانی در کشور اشاره کرد و از اخلاق مداری، پرهیز از ویژه نگری، اطلاع رسانی و فرهنگسازی، ایجاد اعتماد عمومی، برنامه ریزی دقیق واصولی با توجه به فرهنگ قومیت ها به ویژه در شهرستانها و روستاها،نگاه عمومی به رشته های تخصصی به عنوان این مکملها نام برد.

وی در پایان افزود: آنچه که امروز به عنوان امانتی گرانقدر در حوزه ورزش به ویژه ورزش همگانی به ما سپرده شده است در سایه اعتماد مردم شریف ایران به انقلاب اسلامی است و ما باید به عنوان حافظانی امین از این امانت ملی به بهترین شکل پاسداری کنیم .


۱ دی ۱۳۹۰ ۱۱:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.