مدیر تیم ملی کشتی چوخه :انگیزه بالای کشتی گیران ، باعث قهرمانی تیم ایران در جهان شد

مدیر تیم های ملی کشتی چوخه ایران ضمن ابراز خشنودی از نتیجه کسب شده توسط تیم ملی کشتی چوخه کشورمان در رقابتهای جهانی هند که به گفته وی از سطح بالایی برخوردار بود ، افزود : از مسئولان ورزش کشور خواستار رسیدگی هرچه بیشتر به این رشته پرطرفدار هستیم .


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون " محمد رضا قربانی جامی " در ادامه گفت : حضور تیم هایی چون روسیه ، قرقیزستان ، هند ، قزاقستان و مغولستان در بالا بردن سطح کیفی این مسابقات نقش بسزایی را ایفا کرد ، با این حال ، کشتی گیران ایران در این رقابتهای معتبر با انگیزه و روحیه بالا به مصاف آنها رفتند و توانستند سرود قهرمانی بخوانند .

وی افزود : کشتی چوخه متعلق به کشور ماست و نباید مدال آوری و افتخارآفرینی در این ورزش به راحتی از کف برود . همچنین به دلیل تشابه کشتی های سنتی کشورهای بلوک شرق به کشتی های سنتی کشورمان ، امکان پیشی گرفتن کشتی گیران شرقی از ایران وجود دارد . لذا مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید به این رشته ورزشی عنایت بیشتری داشته باشد ، وگرنه حریفان جدی ما ، گوی سبقت را از ایران خواهند ربود .

عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی چوخه و مدیر تیم ملی کشتی چوخه کشورمان اعزامی به هند افزود : حمایت از  کادر فنی تیم های ملی ، برگزاری اردوهای منظم بمنظور حضور در رقابتهای جهانی و آسیایی معتبر اعم از بانوان و آقایان در رده های سنی مختلف ، برگزاری کلاس های داوری و مربیگری بین المللی و برگزاری رقابتهای معتبر داخلی از مهمترین اهداف انجمن این رشته جذاب می باشد که بنده به نوبه خود از هیچ کمکی در راه تحقق این اهداف دریغ نخواهم کرد .

وی در پایان ضمن تشکر از " محمدعلیپور " در خصوص تلاش های بی وقفه ایشان در راس فدراسیون انجمن های ورزشی  اظهار داشت : از مسئولان رده بالای ورزش ایران استدعا دارم راه را برای محبوبترین کشتی سنتی جهان هموارتر سازند و این ورزش را در سطح دنیا مطرح کنند . خواستگاه کشتی چوخه از استان خراسان می باشد و این ورزش نشاندهنده فرهنگ غنی ایران است ، لذا باید به آن نگاه ویژه داشت .

شایان ذکر است " محمد رضا قربانی جامی "عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی چوخه و رییس هیات کشتی چوخه استان خراسان رضوی نیز می باشد .

لازم بذکر تیم ملی کشتی چوخه بزرگسالان ایران توانست با کسب 10 امتیاز در مسابقات کشتی های سنتی قهرمانی جهان که در " پونا " هند برگزار شد ، بر سکوی قهرمانی دنیا بایستد .
۳۰ آذر ۱۳۹۰ ۱۱:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.