رقابت مولایی و دو وزنه بردار روس برای طلای فوق سنگین جام ریاست جمهوری روسیه

رقابت های وزنه برداری جام ریاست جمهوری روسیه از بعدازظهر امروز با حضور 31 وزنه بردار در اوزان 94، 105 و 105+ کیلوگرم مردان و 75 و 75+ کیلوگرم زنان شهر بلگورود آغاز می شود.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، با توجه به استارت لیست این رقابتها که صبح امروز اعلام شد رقابت اصلی در میان وزنه برداران مرد است چراکه در بخش زنان فقط 7 وزنه بردار حضور دارند؛ 3 نفر در دسته 75 و 4 نفر در دسته 75+.

این درحالی است که در بخش مردان 9 وزنه بردار در دسته 94 کیلوگرم، 9 وزنه بردار در دسته 105 کیلوگرم و 6 وزنه بردار در فوق سنگین حضور دارند. در این میان سعید محمدپور و بهادر مولایی از کشورمان با توجه به رکورد های اولیه در جمع مدعیان هستند و این شانس را دارند که با ایستادن روی یکی از سکوهای قهرمانی جوایز دلاری این تورنمنت را از آن خود کنند.

سعید محمدپور که امروز و از ساعت 15 به وقت تهران باید با 8 وزنه بردار دیگر دسته 94 کیلوگرم رقابت کند در این وزن با رکورد ورودی 390 کیلوگرم بالاتر از دیگر وزنه برداران قرار دارد. جدی ترین حریفان نماینده کشورمان الکسانرد ایوانف و آندری دیمانوف از روسیه اوریناس دیژبالیس از لتونی هستند که رکورد ورودی 380 را اعلام کرده اند.

نکته قابل توجه اینکه نماینده جوان کشورمان چندی پیش  و در جریان مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در پاریس هم با این 3 وزنه بردار در گروه A دسته 94 کیلوگرم رقابت کرد و توانست بالاتر از آنها روی سکوی سوم دنیا بایستد.

دیگر وزنه بردار کشورمان در جام ریاست جمهوری روسیه بهادر مولایی است که برای ایستادن روی یکی از سکوی های سه گانه باید با 5 وزنه بردار رقابت کند.

مولایی که عنوان قهرمان دسته فوق سنگین جوانان جهان را یدک می کشد، با رکورد ورودی 410 کیلوگرم به همراه چنگیز موگوشکوف روس در رده دوم استارت لیست مسابقات قرار دارد. نفر اول این وزن هم روسلان آلبگوف، دیگر وزنه بردار روسی است که رکورد ورودی 425 برای او اعلام شده است. به این ترتیب در غیاب چگیشف، قهرمان نامدار وزنه برداری روسیه که گفته می شد در این رقابتها شرکت خواهد کرد، رقابت اصلی برای کسب مدال طلای دسته فوق سنگین جام ریاست جمهوری روسیه میان بهادر مولایی از ایران و 2 وزنه بردار روس است. رقابتهای دسته 105+ کیلوگرم جام ریاست جمهوری روسیه فردا (یکشنبه) و از ساعت 19 به وقت تهران آغاز می شود.

گفتنی است کمیته برگزاری این رقابتها برای نفرت اول تا سوم اوزان مختلف جوایز 5، 3 و 2 هزار دلاری درنظر گرفته است و هر وزنه بردار در صورت جابجا کردن رکورد بزرگسالان دنیا در هر یک از حرکت های یک ضرب و دو ضرب 3 هزار دلار جایزه دریافت می کند.

۲۶ آذر ۱۳۹۰ ۱۱:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.