نشست حمایت از اعضای ایرانی حاضر در مجامع بین المللی ورزشی؛سجادی: باید نمایندگان بین المللی ورزشی ما بنوعی سازماندهی شوند/دنیامالی: کرسی های بین المللی باید در جهت خدمت به ورزش کشور باشد/ساعی: مربیان ایرانی خارج از کشور هم سفیران ورزشی هستند

نشست حمایت از اعضای ایرانی حاضر در مجامع بین المللی ورزشی؛سجادی: باید نمایندگان بین المللی ورزشی ما بنوعی سازماندهی شوند/دنیامالی: کرسی های بین المللی باید در جهت خدمت به ورزش کشور باشد/ساعی: مربیان ا
ورزش دنیار در حال پیشرفت است و اگر در برخی جاها پیش رو نیستیم حداقل دنباله رو خوبی باشیم و برگزاری چنین نشستی از سوی کمیته جای تقدیر و تشکر دارد چرا که به هر حال باید این موضوع بنوعی سازماندهی می شد.

دکتر حمید سجادی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در نشست روز گذشته حمایت از اعضای ایرانی حاضر در مجامع بین المللی ورزشی  اظهار داشت:من به شخصه موقعیت و شرایط شما عزیزان را بعنوان فردی که در گذشته قهرمان ورزشی و حال مسئول هستم درک می کنم چرا که در گذشته برای خودم هم شرایطی پیش آمد که بتوانم عضو کمیته ورزشکاران شورای المپیک آسیا باشم  در واقع معتقدم اگر فردی عضو مجامع بین المللی ورزشی است باید حضوری فعال در آن مجامع داشته باشد و پستهای افتخاری را قبول نکنیم و اگر نماینده کشورمان در مجامع بین المللی هستیم باید مطالب مورد نیاز خود را به فدراسیونهای جهانی انتقال دهیم.


وی در ادامه تصریح کرد الان که به شما عزیزان نگاه می کنم می بینم حتی یک نفر غیر ورزشی هم در بین دوستان نیست در واقع باید این موضوع باید یک جایی سازماندهی می شد و بدون شک آقای افشارزاده دبیر کل محترم کمیته ملی المپیک که همیشه درب اتاقش بر روی همه  اهالی جامعه ورزش باز بوده است و بدون شک از این پس بحث حمایت از نمایندگان کشورمان سیستماتیک شود.
دکتر سجادی تصریح کرد:اگر فردی در پستی بین المللی قرار گرفت باید نوعی فضا را برای ورود دیگران هم فراهم کند و این فرصت سازی را برای دیگر هموطنان خود فراهم آورد و تجربیات خود را به فدراسیون و نفرات جدید انتقال دهد.

هدف کمیته ملی المپیک از برگزاری چنین نشستی آن بود که بعد از سالها بتواند قدمی برای نمایندگان ایرانی حاضر در مجامع ورزشی بردارد و امیدوارم فدراسیونها در این زمینه ما را یاری کنند.


شاهرخ شهنازی رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در حاشیه نشست فوق تصریح کرد:در هیئت اجرایی کمیته ملی لمپیک پیش نویس آیین نامه پیشنهادی در  این خصوص تهیه شده و آن را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم تا با نگاهی کارشناسانه و تیز بین خود، ما را  درنهایی و هر چه بهتر و کامل کردن آن یاری نمایید تا باعث تعامل هر چه بیشتر با فدراسیونها شده  و روند حضور نمایندگان کشورمان را در مجامع ورزشی استمرار بخشیم.


عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:افرادی که سالیان طولانی در عرصه ورزش کشور حضور داشته اند جزء سرمایه های معنوی ورزش ما محسوب می شوند و باید قدر این عزیزان را دانست.
شهنازی در خاتمه اظهار داشت:باید با برنامه ریزی دقیق ضمن استمرار حضور نمایندگان کشورمان در پستهای معتبر ورزشی بین المللی از آنها و حضور دیگر هموطنان خود حمایت کرده تا بنوعی ضمن ایجاد انسجام در این زمینه در جهت منافع ملی کشور در عرصه ورزش حرکت کرد.


همچنین احمد دنیا مالی در این نشست عنوان داشت:برگزاری این نشست خیلی می تواند به ورزش ایران در عرصه بین المللی کمک کند ولی نباید توپ را در زمین کمیته ملی المپیک انداخت بلکه این فدراسیونها هستند که باید فعال تر از گذشته در جهت کسب کرسیهای ورزش و البته معتبر و تاثیر گذار حرکت کنند.


و در چنین جلساتی می توان ضمن بررسی نقطه نظرات دیگر عزیزانی که در فدراسیونهای مختلف هستند استفاده کرد بخصوص در بخش بانوان می توانیم از تجربیات فدراسیونهایی که موفق به کسب مجوز بانوان در رقابت های بین المللی شده اند استفاده کنیم.


وی ادامه داد:داشتن کرسیهای بین المللی خوب است به شرطی که برای ورزش ما نکته مثبتی هم داشته باشد شاید فکر کنید دیگر کشورها در فدراسیونهای جهانی بین المللی فکر می کنند در حالی که اصلا اینطور نیست پس کرسی ورزشی که به کار ورزش ما نیاید چندان فایده ندارد باید از این سمت های بین المللی ورزشی برای ورزش کشور امتیاز گرفت.


دنیامالی در خاتمه تصریح کرد:برگزاری چنین نشستی خیلی می تواند به نمایندگان کشورمان در عرصه بین المللی کمک کند البته ما باید بنوعی فضا را برای جوانان هم باز کنیم چرا که قرار نیست تا ابد در فدراسیون بمانیم به همین دلیل باید فضا را برای قهرمانان و جوانان باز کنیم.

 همچنین هادی ساعی نیز در این باره عنوان داشت :برگزاری چنین نشستی در صورت ادامه می تواند باعث دلگرمی ایرانیانی شود که در مجامع بین المللی ورزشی حضور دارند ولی در این بین نباید مربیان و بازیکنانی ایرانی شاغل در خارج از کشور را فراموش کرد و پیشنهاد داد در متن آیین نامه پیشنهادی جایی برای مربیانی ایرانی که در خارج از کشور فعالیت می کنند در نظر گرفته شود.


ساعی ادامه داد:در حال حاضر مربیان بسیاری از کشورمان در تیمهای باشگاهی و ملی دیگر کشورهای جهان در حال مربیگری هستند در واقع آنهات سفیران ورزشی ما محسوب می شوند و باید از پتانسیل آنها در عرصه بین المللی در جهت خدمت به ورزش کشور استفاده کرد.


حضور مربیان ایرانی شاغل در دیگر کشوها نکته مثبتی برای ورزش ماست که تا کنون کمتر به آن توجه شده است.


در ادامه این نشست از سوی هادی زاده از پارالمپیک، مهدی خالدی عضو تالار مشاهیر کشتی، دکتر علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو، محمد نوحی رئیس فدراسیون رزمی، حمید رضا حصارکی رئیس ساواته آسیا و کاوه کیوان صدیق نقطه نظرات خود را اعلام کردند.

۲۰ آذر ۱۳۹۰ ۱۴:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.