در نخستین نشست راهبردی توسعه ورزش همگانی؛وزیر ورزش و جوانان: با عمومی کردن ورزش ، سلامت جامعه را تضمین کنیم

در نخستین نشست راهبردی توسعه ورزش همگانی؛وزیر ورزش و جوانان: با عمومی کردن ورزش ، سلامت جامعه را تضمین کنیم
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه محور عمومی کردن ورزش را خانواده قرار دهیم گفت: باید با توسعه همگانی و عمومی کردن ورزش، سلامت جامعه را تضمین کنیم.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان، دکتر محود عباسی که در نخستین جلسه شورای راهبردی ورزش همگانی سخن می گفت، به بیانات مقام معظم رهبری بااین مضمون که" نشاط، سلامت، آمادگی و حوصله کاری درسایه ورزش عمومی و همگانی برای جامعه تامین شود"،اشاره کرد و اظهارداشت: تاکید ایشان بیانگر اهمیت این موضوع است و ما باید در این راستا از تمامی امکانات بهره گرفته و شرایط را برای ترغیب آحاد مردم به ورزش فراهم سازیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: هرچند ورزش قهرمانی اهمیت دارد و می تواند غرور ملی را تحریک کند اما قطعاً صرف تمام نیرو و سرمایه ها در این بخش نمی تواند متضمن سلامت جامعه باشد.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ورزش قهرمانی باید یک انگیزه برای تلاش بیشتر و باهدف کسب موفقیت در سطح ملی و بین المللی باشد، اما ورزش همگانی باید به عنوان پایه و اساس تصمیم سازان و مسوولان این حوزه قرار بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان ودراین نشست به عمومی کردن ورزش در میان بانوان تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی دراین حوزه نه تنها می تواند زمینه سلامتی بانوان کشورمان را تامین کند، بلکه این امکان را فراهم می سازد تا با ترغیب همه اعضای خانواده برای حضور در اجتماعات ورزشی، از نظر کمی و کیفی در رشد ورزش در دو حوزه همگانی و قهرمانی تاثیر گذار باشد.

وی تاکید کرد‌: محور توسعه ورزش همگانی باید خانواده قرار بگیرد و این برنامه ریزیها باید برای اقشار مختلف جامعه اعم از شهری، روستایی و عشایری تبیین شود.

در این نشست همچنین معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی گفت: توسعه همگانی و عمومی کردن ورزش، نیازمند عزم ملی و بهره گیری از تمامی امکانات و پتسانسلهای نرم افزاری و سخت افزاری در کشور است .

مرضیه اکبر آبادی با مهم خواندن برنامه ریزی برای تعامل با سایر ارگانها و نهادها، افزود: این اقدام باید در یک پروسه زمانی مشخص و طی یک برنامه ریزی منسجم صورت گیرد و تلاش شود تا نظر دستگاههای اجرایی اعم از دولتی و غیر دولتی برای مشارکت در توسعه و تعمیم ورزش همگانی و تفریحی جلب شود .

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی باتاکید بر فرهنگسازی در خصوص ورزش همگانی ادامه داد: باید نقش موثر و غیر قابل انکار ورزش در ایجاد شادی ونشاط اجتماعی که منجر به ارتقاء سطح سلامتی و کارایی افراد در زندگی شخصی یا اجتماعی می شود را برای برنامه ریزان وسیاسگذاران کشور تبیین شود.
۸ آذر ۱۳۹۰ ۱۰:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.