در بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از کاراته ؛مهندس علی آبادی: برای بازیهای آسیایی 2014 روی 5 طلای کاراته حساب بازکردیم

در بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از کاراته ؛مهندس علی آبادی: برای بازیهای آسیایی 2014 روی 5 طلای کاراته حساب بازکردیم
رئیس کمیته ملی المپیک در بازدید از فدراسیون کاراته گفت: کاراته یکی از شانس های مسلم مدال آوری کاروان ورزشی جمهوری اسلامی در بازیهای آسیایی 2014 است و از8 فرصتی که این رشته ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان دارد ، امید کسب به 5 نشان طلا داریم .


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، مهندس محمد علی آبادی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار با مسئولین فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه هدف گذاری ما باید کسب عنوان سومی بازیهای آسیایی باشد گفت: برای دستیابی به این هدف، موفقیت رشته هایی مثل کاراته،کشتی، تکواندو، قایقرانی ، ووشو، جودو، دومیدانی، بوکس، تیراندازی و...نقش مهمی دارند.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر پتانسیل بانوان ورزشکار کشورمان گفت: در گوانگجو بانوان کشورمان صاحب 14 نشان شدند که با یک برنامه ریزی اصولی و هدفمند این تعداد در بازیهای آسیایی 2014 تا 30 مدال قابل افزایش است .

وی افزود: خوشبختانه کاراته ایران از ظرفیت های کمی و کیفی مناسبی برخوردار است ، سوابق خوبی در رقابتهای قاره ای و جهانی دارد واینکه مربیان ایرانی در حال حاضر در بیش از 10 کشور جهان فعالیت دارد نشان از پتانسیل بالای مربیان ما دارد .

رئیس کمیته ملی المپیک تغییرات بوجود آمده در فدراسیون کاراته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مسئولان  فعلی کاراته از مدیران کارآمد ورزش کشور هستند و با حضور این دوستان من به آینده این رشته بسیار امیدوارم . اثر موفقیت هر مجموعه ای تحول خواهی ، با اعتماد کار کردن و داشتن برنامه ریزی اصولی است که من این را در مدیران فدراسیون کاراته می بینم.

مهندس علی آبادی با اشاره به پتانسیل بالای کاراته کاران ایران گفت: تاکنون توفیقات خوبی را تیم ملی کاراته در عرصه رقابتهای قاره ای و جهانی بدست آورده است ، اما این ظرفیت وجود دارد که کاراته ایران همواره در جمع 5 تیم برتر جهان قرار داشته باشد.

وی افزود: اگر گزینش نخبگان به درستی صورت پذیرد و قهرمانان خود را در حاشیه امنیت نبینند و نفرات دعوت شده به اردو های تیم ملی بر اساس شایستگی گزینش شوند ، در آن صورت کاراته برای رسیدن به موفقیت راه دشواری را پیش رو نخواهد داشت.

نائب رئیس شورای المپیک آسیا با تاکید بر اینکه باید در زمینه استعداد یابی کار جدی صورت بگیرد گفت: باید سیستم و مکانیزم کشف استعدادها در فدراسیون کاراته آنقدر قوی باشد که اگر کاراته کایی که در دورترین روستاها زندگی می کند به راحتی مورد شناسایی قرار بگیرد .اگر بخواهیم روی چند شهربزرگ تمرکز داشته باشیم ، مطمئناً راه درستی را انتخاب نکردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر تعامل و همکاری فدراسیون کارتاه با وزارت آموزش و پرورش گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم کاراته کایی که به سن 14-13 سالگی می رسد نیمی از مسیر قهرمانی خود را طی کرده باشد و آنقدر به پختگی فنی رسیده باشد که خود را در سطح یک ورزشکار بین المللی ببیند.

مهندس علی آبادی در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای مسئولین فدراسیون کاراته گفت: کمیته ملی المپیک از برنامه های کاراته حمایت کامل خواهد داشت .

سپس فرجی سرپرست فدراسیون کاراته ضمن مطلوب دانستن وضعیت کاراته کشور اظهار داشت:در حال حاضر آرامش خوبی بر کاراته کشور حاکم  است و امیدواریم با حمایتهای وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بتوانیم انتظارات مسئولین و مردم را فراهم آوریم در واقع کاراته با حمایتهای پیشکسوتان ،کارشناسان و مربیان در کنار توجه به قهرمانان ارزنده خود می تواند پله های ترقی را سریعتر طی کرده و ضمن دستیابی به افتخارات متعدد قاره ای و جهانی سکوی پرشی  برای کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی اینچئون کره برای دستیابی به عنوان سومی باشد .

فرجی ضمن خوشحالی از توجه مسئولین ورزش به این رشته گفت:کاراته یکی از مدال آورترین رشته های ورزشی کشور است و تمام تلاش ما اینست که با همبستگی و یکدلی موجود در جامعه کاراته بار دیگر این رشته و فدراسیون را در میان فدراسیونهای برتر کشور قرار دهیم و برای نیل به این هدف دست تمامی دلسوختگان جامعه کاراته را به گرمی می فشاریم.
۳۰ آبان ۱۳۹۰ ۱۰:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.