رقابتهای کشتی المپیک 2012 لندن؛حداکثر 23 کشتی گیر در هروزن

با تصمیم فدراسیون جهانی کشتی در رقابتهای گزینشی چین و فنلاند در اردیبهشت ماه سال آینده در هر وزن 5 کشتی گیر مجوز حضور در رقابتهای المپیک لندن را دریافت می کنند و در مجموع در هروزن حداکثر 23 نفر در میدان مهم المپیک به میدان می روند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون با تصمیم فیلا، در سال 2012 میلادی برای هر قاره مسابقات گزینشی مجزا در نظر گرفته شده است که رقابت‌های گزینشی قاره آسیا دهه اول فروردین ماه سال 91 در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

بر این اساس نفرات اول و دوم این مسابقات جواز حضور مستقیم در المپیک لندن را بدست می‌آورند. این رقابت‌ها در قاره‌های اروپا، آمریکا و آفریقا، اقیانوسیه به ترتیب در بلغارستان، آمریکا و آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.

بنا به اعلام فیلا علاوه بر نفرات اول تا پنجم اوزان هفتگانه (6 نفر در هر وزن) رقابت‌های قهرمانی جهان در سال 2011 در ترکیه، سه نفر برتر هروزن رقابت‌های گزینشی تایتان چین و نفرات اول و دوم هر وزن رقابت‌های گزینشی هلسینکی فنلاند در اردیبهشت ماه سال آینده جواز حضور در المپیک را بدست می‌آورند.

همچنین فیلا اعلام کرده است، مسابقات قهرمانی آسیا، اروپا و آمریکا سهمیه المپیک محسوب نمی‌شوند اما کشورهایی که می‌خواهند در مسابقات قاره‌ای سهمیه المپیک شرکت کنند حتما باید با همان تعداد کشتی‌گیر در مسابقات قهرمانی قاره خود حضور داشته باشند.ضمن اینکه کشتی گیرانی که سهمیه حضور در المپیک را کسب کرده اند حق حضور در مسابقات گزینشی چین و فنلاند را ندارند. رقابتهای قهرمانی بزرگسالان آسیا بهمن ماه در کره جنوبی برگزار خواهد شد.

به این ترتیب تا پایان مسابقات گزینشی فنلاند در اردیبهشت ماه سال آینده در مجموع در هروزن بیست کشتی گیر مجوز حضور در المپیک را دریافت می کنند، ضمن اینکه توسط کمیته بین المللی المپیک سهمیه هایی به کشتی گیرانی از کشور میزبان برخی کشورهای دیگر اعطاء می شود و به نظر نمی رسد هر وزن رقابتهای المپیک لندن در مجموع  با حضور حدود 23 کشتی گیر برگزار شود.
۲۳ آبان ۱۳۹۰ ۱۰:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.